2014. október 20., hétfő

Csokiskeksz teljes kiőrlésű tönkölylisztből

Sziasztok!

Mivel volt rá igény, itt a csokiskeksz receptje. Reggel 7:50re egyébként laza 60 darabot megsütöttem belőle, ami most így durván hangzik, de konkrétan egy óra volt sütéssel, mindennel együtt.

Mivel reggel hulla vagyok a kávé nélkül, de nem tudok mellé reggelizni, kellett valami köztes megoldás. Egy darabig mindig jóreggelt kekszet vagy zabfalatokat vettem, de azért annyira nem is olcsóak, és talán ez egészségesebb is.


Hozzávalók:
- 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 0,5 kiskanál szódabikarbóna
- 12 dkg margarin
- 1 db tojás
- 1 dkg vaníliás cukor
- 4 dkg cukor
- kicsi víz

Ez az alaprecept, túl sok dolog nem is kell hozzá, szerintem nem is olyan drága, ráadásul tényleg hamar megvan. Szóval ez a recept a kiindulási alap, de igazából nekem kicsit több liszt kellett bele. Eddig kétszer csináltam ilyen sütit, elsőre is nagyon finom volt, de ma kicsit vastagabbra hagytam a tésztáját, és így még finomabb.

Különösebb teendő nincs, a hozzávalókat összegyúrjuk, rendes tészta állagot kell kapni, majd kinyújtjuk kb fél cm vastagra (lehet vékonyabb-vastagabb is, de szerintem ez az amikor nem lesz túl vékony, mégis átsül, és omlós lesz). 5 cm-es átmérőjű szaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. 180°C-ra előmelegített sütőben megsütjük kb. 20 perc alatt.

Persze a recepten is lehet variálni, például a cukor helyett méz, esetleg a sima és a vaníliás cukor más arányban, stb. Azt szeretem benne nagyon, hogy nem túl tömény, nem túl édes, és pár nap múlva is ugyanolyan finom marad - már ha marad még belőle addigra. :]

Remélem, lesz azért, aki elkészíti, ha így lesz, mindenképp osszátok meg a véleményeteket!

Köszönöm a figyelmet, kellemes estét!

4 megjegyzés:

  1. nagyon szeretem a kekszeket és mivel úgyis egészségesebb alternatívákat (is) keresek, ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  2. De jó, ezt biztos kipróbálom, mert már én is átálltam a tönkölylisztre, sokkal jobb, mint a sima :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem is gondoltam régebben, hogy ezek ennyire finomak. Ezt most konkrétan a kolléganőm kunyizta ki amúgy :D

      Törlés