2014. május 4., vasárnap

Gyors palacsinta és gofri recept

Sziasztok!

Mivel a csokis gofri receptre volt igény, úgy gondoltam, hogy egy gyors palacsintarecept is jól jön mindig, így mindkettőt leírom most.
Általában ragaszkodom a bevált receptjeimhez, de a palacsinta, a muffin és a gofri terén mindig vevő vagyok az újdonságokra, ami beválik, azt pedig írom is fel.

Bögrés palacsinta:

Hozzávalók:
- 1 bögre liszt (2 dl-es)
- 1 bögre tej
- 2 tojás
- 1 cs. vaníliás cukor
- 2 ek. kristálycukor
- olaj a sütéshez

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket kemény habbá verjük. A sárgákat kikeverjük az összes többi hozzávalóval, majd óvatosan hozzáöntjük a felvert fehérjét és összekeverjük.
Ezután olajjal kikent palacsintasütőben kisütjük őket.

Annyit mindenképp megjegyeznék, hogy elég sűrű a tésztája, így inkább közepes/vastag lesz a palacsinta is, nem vékony.



Csokis gofri:

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 2 tojás
- 10 dkg cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- fél cs. sütőpor
- 5 dl tej
- 1,5 dl olaj
- 10 dkg étcsoki kis darabokra törve
- csipet só

Az összes hozzávalót csomómentesre keverjük habverővel, a csokit a végén adjuk hozzá, ezt is jól elkeverjük, majd gofrisütőben kisütjük.



Sajna ez az egy kép készült a gofriról, emlékeim szerint reggelre már nyoma sem volt a sütögetésnek... :D

Mindkét receptre azt tudom csak mondani, hogy nagyon egyszerű, nem kell sok hozzávaló sem hozzá, sem kézügyesség, és nagyon hamar elkészülnek. Meg nagyon hamar el is fogynak. :]

Ti hogy álltok a palacsinta- és gofrisütéssel?

Köszönöm a figyelmet, további kellemes napot!

10 megjegyzés:

  1. Én is pont nemrég készítettem palacsintát, habár más recept alapján, ami az édesanyámé, de biztos ez is szuper :) Én inkább a bevált receptek híve vagyok ilyen téren. Gofrit meg ezer éve nem csináltam, pedig de szeretjük! Most, hogy jönnek majd a gyümik lehet nekiállok majd készíteni, mert én a gofrit gyümölccsel szeretem a legjobban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem ettem még gyümivel gofrit, bár ha lekvárral finom, akkor simán gyümölccsel is tuti jó, na most megkívántam, de ma már neki nem állok :D

      Törlés
  2. Épp éhen halok, erre persze rákattintok a posztodra, ahol isteni dolgokat látok áááá :D Imádom a palacsintát, nagyon jól néznek ki ezek is. Igazából csak azt sajnálom, hogy itt nincs magyar túró, ugyanis a túrós palacsintához hozzá mennék feleségül :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaajj bocsi :D
      Hmm, túrós palit még sosem ettem, ki kell próbálni :]

      Törlés
  3. Hjajj kellene már egy gofrisütő :) nekem nagyon egyszerű receptjeim vannak amúgy mindkettőre, de szerencsére eddig még beváltak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nagy beruházás, és tipikusan az, amit ki lehet használni ;]

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Bocsánat, bár mostanában ahogy nézem, Te sem panaszkodhatsz :P

      Törlés