2014. április 4., péntek

Pénteki Kedvencek - Utolsó Utazás

Sziasztok!

Pár nap kihagyás után újra jelentkezem, nem ígérek napi szinten bejegyzéseket mostanábanra, de azért igyekszem majd nem nagyon elhanyagolni a blogot.
Rengeted film van, amit már nagyon rég letöltöttem, és szegények ott várják a sorukat, de általában inkább vissza-visszatérek a már látott és megkedvelt filmekhez. Vagy pedig újabbakat töltök le.. Most is ez utóbbi történt, de meg is néztem, és meg is szerettem.

Bevallom, a fő ok, ami miatt leszedtem az Utolsó Utazás (Third Star) című filmet, az az, hogy az egyik főszereplő Benedict Cumberbatch. Már a címéből is érezhetjük, hogy nem egy romantikus vígjáték happy end-del, és pont emiatt nagyon kíváncsi voltam rá.


James (Benedict Cumberbatch) súlyos beteg, rendeznek neki egy bulit, majd Ő és a 3 legjobb barátja elutaznak. Mivel James-nek nincs már túl sok hátra, próbálják ezt amolyan kellemes utazásként felfogni, ahol amellett, hogy nagyon vigyáznak rá, próbálnak úgy tenni, mintha minden rendben lenne és nem lenne beteg.


Davy vigyáz James-re, nincsen munkája, az út során pedig szembe kell nézzen ezzel a ténnyel, hogy a beteg barátján való segítésre igazából neki is épp annyira szüksége van.
Mindegyiküknek meg volt a maga életük, a vidám kirándulásból pedig egyre több veszekedés lesz, egyre türelmetlenebbek, és végül kioktatják egymást, mit hogyan kellett volna tennie a másiknak.

A sztori végét nem mondanám el, mert akkor nem lenne érdemes megnézni, de részemről elgondolkodtató volt, maga a történet is és az is, ahogyan véget ért. 
Emellett tetszett, hogy a karakterek illettek a színészekhez, de még a szinkron is jól el lett találva szerintem, és bár nem fut sok szálon a történet, mégis figyelni kell rá.

Ha valaki szereti az elgondolkodtató, kicsit komolyabb filmeket, azoknak nyugodt szívvel ajánlom.

Ti láttátok már ezt a filmet? Ha igen, hogy tetszett? Ha nem, szándékotokban áll megnézni?

Köszönöm a figyelmet, kellemes estét!

4 megjegyzés:

  1. Mivel Benedict a kedvenc színészem, természetesen láttam, eredeti nyelven, meg is van DVD-n. :) Nagyon jó kisköltségvetésű független film, elgondolkodtató, és van benne azért humor is. De a százas papírzsepit érdemes kikészíteni...
    Vigyázat, aki még nem látta a filmet, ne nagyon nézegessen róla videókat YouTube-on, mert szinte az összes elspoilerezi a végét. (Pedig jó kis rajongói videók vannak amúgy hozzá, az én kedvencem a No Need To Say Goodbye, de az is spoileres.)
    Mondjuk a magyar cím is elég spoileres. Az eredeti Third Star, mint ahogy azt Vaughan Sivell, a forgatókönyvíró írta a forgatásról szóló blogján, egy hibás Pán Péter-idézet: eredetileg ott "a második csillag jobbra, aztán egyenesen előre reggelig", de James bármit képes rosszul idézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök, hogy más is látta és szereti :]

      Törlés
  2. OK, akkor fel is írtam a megnézendők listájára. Köszi az ajánlót :-)

    VálaszTörlés