2013. november 15., péntek

Pénteki kedvencek - Jessica Lange

Sziasztok!

Szerintem még nem is írtam kedvenc női színészről, ennek legfőbb oka, hogy nem is igazán van ilyenem szerintem. Viszont a már sokat emlegetett American Horror Story (későbbiekben AHS, nem vagyok hajlandó mindig leírni az egészet :D ) színészeit eleve szeretem, közülük is a nagy kedvencem Jessica Lange.

A lassan 65 éves színésznő mindhárom eddigi évadban szerepelt, és bár eleinte nagyon rühelltem a karakterét, mégis megszerettem azért kicsit az első évad végére.
Az első évadban Ő volt az "idegesítő" házsártos, szívtelen szomszédasszony, akiről mint kiderült, nem is annyira szívtelen az élet bizonyos dolgaiban, viszont nagyon kegyetlen tud lenni, ha kell. Constance szerepe számomra olyan kettősséggel bírt, egy makacs, akaratos idősödő nő, aki fiatalabb pasi mellett keresi a boldogságát.


A múltja zűrös, és emiatt a jelene is, viszont ha úgy végiggondolom, talán pont ezek miatt olyan "szerethető" is számomra, amolyan túlélő, ehhez pedig kell a keménység és a kegyetlenség is néha.


A második évadban Judy nővért játszotta, egy apáca, aki régen nem éppen zárdai életet élt, és súlyos titokkal éli az életét.


Ő az intézmény (diliház) vezetője, első ránézésre egy keménykezű apáca, aki mindent irányítás alatt tart. Ehhez képest pedig a végére kicsúszik minden a kezéből és visszakapja, amit adott az ott élőknek, szó szerint, mivel a vezetőből beteggé válik.


Az Asylumban már kezdtem azért kapizsgálni, hogy egyre jobban fogom kedvelni a színésznőt, ugyanis zseniális volt, ahogyan alakította az álszent apácát, aki mindenkit képes félrelökni saját érdekei miatt, aztán szépen elkezdett a bűntudat miatt egyre lejjebb és lejjebb süllyedni. Egyébként az évadból több kép is van, ami amolyan "meghatározó" lett az életemben, ezt már többször is lehetett látni tőlem:

Bár a 3. évad, a Coven még nem futott le, ebben is hatalmasat alakít szerintem. Lezüllött, mondhatni hogy alkesz és gyógyszerfüggő boszorkány, aki bármire képes azért, hogy ő maradjon a legfőbb. Bármire. Az öregedés is kikészíti, de emiatt folyamatosan idegeskedik, egyik cigit szívja a másik után és a sok ivás sem tesz jót neki.


Itt is megvan az a kettősség, hogy egy kegyetlen, önző dög, mégis van szíve azért, és talán emiatt az "esetlenség" (de fura egy boszira ilyet mondani :D ) miatt tűnik olyan emberinek, szerethetőnek. 


Persze itt is adott, hogy minden úgy legyen, ahogyan Ő akarja, különben kiborul. (ez mondjuk kicsit magamra emlékeztet :D )

Na és akkor az évadból az eddigi kedvenc képem:


Szóval részemről nagyon tud a nő, az akaratos szemét dögtől kezdve az elkeseredett bolondig mindent hitelesen játszott eddig, amit tőle láttam eddig.

Egyébként több olyan filmben is játszott, amiket szeretek, bár ez csak most tűnt fel számomra, hogy többet láttam. (Pl. Prozac Nation, Nagy Hal)

Egy szó mint száz, tényleg kevés az olyan színésznő, akit úgy igazán megjegyzek magamnak, de azért Jessica előtt le a kalappal. :]

Ti ismeritek? Ha igen, hogy álltok vele, szeretitek a szerepeit?

Köszönöm a figyelmet, szép estét!

12 megjegyzés:

  1. Most kezdtem el nézni az AHS-t és eddig gyűlölöm ezt a nőt...kiráz a hideg tőle és mindig felmérgesít....most hogy írtad, remélem azért a későbbiekben ez megváltozik, mert jó kis sorozat ez ám! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, remélem idővel megkedveled, bár Constance karaktere tényleg nem egy jófej nőcié, de az alakításait imádom. :]

      Törlés
  2. A nagy színésznők egyike. A Kék ég című filmben szerettem meg. Addig semleges volt. Mondjuk nekem nem nagy kedvencem, viszont semmi bajom nincs vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, azt még nem láttam, szóval sürgősen pótolnom kell majd :]

      Törlés
    2. Ha nem láttad, akkor még az Aranyoskámat is csapd hozzá! :)

      Törlés
  3. Pont most nézem a 2. évad utolsó részeit, és annyira meggyőzően vitte végig ezt a lezüllést, hogy valami hihetetlen.... nagyon-nagyon szuper színésznő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, egyszerűen nekem ez hátborzongatóan jó volt, hogy a "naccságosasszony"-ból megalázkodó kisegérré vált, és ahogyan ezt a folyamatot végigjátszotta... :]

      Törlés
    2. Végignéztem, és az utolsó résznél már alig tudtam visszatartani a könnyeimet is, ez gáz? :( Olyan szomorú volt szerintem....Én azért sajnáltam.

      Törlés
    3. Dehogy gáz, én is a "wehehe megérdemelte" után azért majdnem elmorzsoltam egy pár könnycseppet.. :]

      Törlés
  4. Mennyiiii? 65 körüli? Dögösebb sokszor mint sok 20 éves... oh man, én is így akarok kinézni ennyi idősen , amúgy tényleg eszméletlen a nőci :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, áprilisban lesz 65... És hihetetlen, mikor vörös rúzzsal párosítja a kis fekete ruhát... :D

      Törlés