2013. október 26., szombat

Minipizza

Sziasztok!

Múlthét csütörtökön este csináltam meg ezeket a minipizzákat, lett 4,5 tepsinyi, rengetegnek tűnt.. Vittem munkába is, ott is nagyon hamar felélték, na meg itthon is rájárt azért mindenki.. :]

Igazából viszonylag hamar megvan, nálam inkább csak pepecselős volt a "feltét" miatt, de legalább nem volt időm unatkozni közben.

Hozzávalók a tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 250 ml víz
  • 4 dkg margarin
  • 1 kk cukor
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek só
  • 12 g élesztő (ha csak egy órát hagyjuk állni, akkor 25 g)
Az élesztőt langyos, cukros vízben felfuttattam. A lisztbe belemorzsoltam a margarint, a sót, majd hozzáadtam az élesztős vizet, a maradék vizet és az olívaolajat is. Ezt az egészet összedolgoztam, langyos helyre tettem, letakartam és egy órán át hagytam állni. Ezután lisztezett szilikonlapon kinyújtottam kb 4 mm vastagra, pogácsaszaggatóval kiszaggattam, lisztezett tepsire tettem, a közepét kicsit megnyomtam. (Ide kerül a feltét) 5 percre betettem sülni a sütőbe, majd kivettem, megkentem a szósszal és rátettem az apróra vágott csirkemellsonka és reszelt sajt és visszatettem kb 12-15 percre a sütőbe.

Kétféle szósszal csináltam, az egyikhez pizzaszószt készítettem sűrített paradicsomból, ketchupot, cukrot,pizzafűszereket (bazsalikom, oregánó, kakukkfű), sót és borsot tettem bele. A másikat pedig úgy készítettem el, hogy tejfölbe tettem a fűszerekből, ezek mellett pedig kicsi pirospaprikát és vegetát, majd jól összekevertem.


És a végeredmény:

Nagyon finom, egyszerű sós nasi, szerintem érdemes kipróbálni a receptet!

Köszönöm a figyelmet, kellemes hétvégét, aki pedig elkészítené, számoljon be róla, milyen volt. :]

12 megjegyzés:

  1. Melletted milyen jó dolga lehet az embernek, ennyi finomság folyamatos csinálása mellett! Ráadásul sosem ilyen különleges-drága-maszek dolgokat csinálsz, hanem tényleg egyszerűeket, és finomakat! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát én agyba főbe sütögetnék, ha el is fogyna, de mivel én elég keveseket eszem, inkább olyankor állok már csak neki, ha van ember, aki pusztítsa a kajákat.. :D
      Na igen, nem szeretem az ilyen húde extrás dolgokat megcsinálni, mert igazából lusta vagyok utánamenni, megvenni, meg azt látom a családban is az ilyen összejöveteleken, hogy az ilyen hétköznapi dolgokat annyira értékelik.. :]

      Törlés
  2. Oh... nyami! Felkerült a megcsinálandók listára. :)
    Közel hasonló pizzareceptem van, ami szintén ilyen egy óra alatt kész lesz a sütésre.

    Tényleg azt szeretem a receptjeidben, hogy egyszerűek, de nagyszerűek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, remélem, ízleni fog Nektek is :]

      Törlés
  3. mm,ezt ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, Nálatok is sikert arat majd! ;]

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Egy nagy baj van csak vele amúgy, nem lehet abbahagyni :D

      Törlés