2013. október 5., szombat

Keddi szüret

Sziasztok!

tegnapi bejegyzésben említettem, hogy kedden szüretelni voltunk. Tudni kell rólam, hogy idejét nem tudom, mikor voltam egyáltalán szőlő közelében, mivel tizenpár éve egy szüreten beleléptem egy kasba.. Hát nem volt jó érzés, kb 40 csípéssel távoztam, és azóta szőlőnek közelében sem jártam, de mivel idén a  saját szüretünk volt, azért illett részt vennem benne nekem is.

Vajtán voltunk, ami Fejér megyében található, a megye legdélebbi helysége. Nem tartok föciórát most, akit nagyon érdekelnek az információk, az WIKIPÉDIÁN csekkolhatja.

Innen tőlünk egyébként egy jó másfél óra az út, szóval nincs közel, de azért még én sem haltam bele (pedig én aztán abba bele akarok halni már, ha Veszprémig el kell jussak, ami csak 20 perc.. :D).

Nagyon sok mesélni való még nincs igazából, gondolom mindenki el tudja képzelni, milyen egy szüret.

Már az első fél órámból 20 perc azzal telt, hogy nyivákolós hangon nyávogtam, cicicicicc-eztem, és halálra dicsérgettem a szomszéd cicust, aki igazán édi volt, le akartam fényképezni, de mire elővettem a telefont, már a lábamon volt.. :]








A következő magas hang már nem azért jött ki a torkomon, mert olyan édi kisállatot találtam, hanem mert majdnem telibe kaptam egy darázspókot. Szép meg minden, de otthonra nem kéne.. :D



Aztán a 3. "jajjj egyelek meg de ééééédes vagy"-ot egy újabb husi állat hozta elő belőlem, méghozzá egy kis gyík, amit Tesó talált, sokáig követte is egyébként. (Már a gyík a Veronikát, nem fordítva.. :D)







Közben elmentünk oda, ahol anyumék nyaraltak régebben, egy fogadóba, ott megebédeltünk, aztán betámadtam ott is a cicákat.



Ő a tettes, aki elzavarta a cicát, de úgy nézett rám, hogy nem haragudhattam meg rá, sőt, még játszottam is vele, pedig nem szeretem a kutyákat.






Aztán a többikkel együtt megnéztük a többi állatot, ezek is a fogadóhoz tartoztak még, volt ott mindenféle.





A páváról Bubikám már sokat mesélt, és minden évben hozott is tollakat, de hát élőben még szebb. :]



Bambiról is sokat szövegelt már a csajszi, nagyon édes ő is, a kutyussal még puszizkodtak is!






Aztán volt még kecske meg birka is, azokért annyira nem vagyok oda, de egész aranyosak voltak. (Viszont a gyesznyókat nem örökítettem meg..)




Nyuszómuszó is volt.




Őt is ott találtam, aztán végül úgy döntöttem, hazahozom.. :D
Neeem, nem ott találtam, de aztán hazahoztuk.. :]



 És mielőtt hazajöttünk, azért még egy katicát is találtam. :]





Szóval amennyire féltem eleinte a rossz emlékek miatt, annyira jól elvoltam, bár ez nagyrészt köszönhető annak, hogy megúsztam darázscsípés nélkül, és sok állatkával találkoztam. :]

Ti hogy álltok a szürettel? Voltatok idén? Ha igen, milyen volt?

Köszönöm a türelmet, szép napot!

16 megjegyzés:

  1. Négy vagy öt éve voltam utoljára szüreten Tapolcán (Balcsi), az unokatesómék szőlősében. Mi sokszor emeltük a poharat, így eléggé jó kedvben telt az egész, meg én is megállok minden állatnál, hogy "jaj, de édes". Igazából valahol hiányzik a szüretelés, a hangulata főleg. De jó, hogy adtál belőle egy kicsit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát itt vagyok ám Tapolca mellett, Nemesvámos, itt a határban az út A Tapolcai út !;]
      Örülök akkor, hogy kicsit feldobtalak, nálunk csak én ittam egy pájinkát apukával meg utána egyet még, mert olyan finom volt. :]

      Törlés
  2. és, szőlőt is szedtetek, vagy csak állatkáztál? :) Én eddig életemben egyszer voltam szüretelni, meg többször forgattam róla, de akkor csak egy-egy fürtöt szedtem, hogy nassoljak...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, a szőlőszedés volt az elsődleges, amiért mentünk ;]

      Törlés
    2. pont nekem is ez jutott eszmbe :D

      Törlés
  3. Jajjj mennyi aranyos kis állatka. :) Lehetne több ilyen bejegyzés. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ha ilyen helyen járok, járunk, majd igyekszem ;]

      Törlés
  4. Ciccmiiiiccc! :) Ez annyira Klaus, hogy gyíkot simizel :D A kutyó meg kiköpött Bellus, más színleosztásban, de az aranyoskutyusvagyok nézést simán hozza :D Nálunk most volt szüret, én kb annyira vettem részt benne, hogy leszedtem magamnak két fürtöt (imádom a borszőlőt) és jó munkát kívántam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még szép, hogy összeszedjük, ha ott van a kis drága! :D

      Törlés
  5. mennyi cuki állat. *-*
    a nyuszómuszót imádnám. <3 :))
    darázspókkal pedig én is találkoztam tavaly nyáron kistokajba. :D
    régen én is jártam mindig szüretelni, volt is egy nagyobb meg egy kisebb szőlőnk, de a nagyot már eladtuk, a kicsin pedig már sajnos nincs sok. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én is odavoltam tőle, azt mondták csincsilla, és kiröhögtek, hogy mondtam, hogy nyúl.. de hát bakker, az egy nyúl!! :D
      Jövőre szerintem nálunk sem lesz sok, mert nem nagyon volt művelve :(

      Törlés
  6. Én nem is tudom voltam-e normális szüreten :D rémlenek dolgok, de inkább almás, meggyes szedések, amúgy a pókok miatt valószínűleg az életben nem mennék már szüretelni :D:D nagyon cukik az állatkák, az a gyíkocska jól megtermett :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pókokkal elvagyok, csak darazsak ne legyenek.. :S

      Törlés
  7. Micsoda fogadó, ahol még külön bejáratú állatkert is van... Nem semmi. :D Cukker a macsek, és a gyíkocska is érdekes lehetett. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nagyon tetszett, csak azt bántam, hogy a páva szégyellős volt. :(
      Voltak pici cicusok is (volt egy halott is :( ) csak a kutya megijesztette őket :(

      Törlés