2013. március 14., csütörtök

Egyszerű torta

Sziasztok!

Múlt héten sütöttem ezt a tortát, ami egy szimpla csokis piskótából áll és egy kis vanília pudingból. 
Leírom a receptet, akkor is, ha van akinek ez nem tetszik, és képeket is hoztam mellé. :]

Hozzávalók a piskótához:
- 5 db tojás
- 20 dkg cukor
- 10 dkg margarin
- 1 dl tej
- 25 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
- 5 dkg étcsoki
- 3-4 kanál keserű kakaópor (későbbiekben cicakakaó)

A tojásokat külön választjuk a sárgáját egy nagyobb, míg a fehérjét egy kisebb tálba öntjük. A fehérjéket kis sóval kemény habbá verjük, a sárgákat összedolgozzuk a margarinnal, cukorral és a tejjel. Ezután a liszthez hozzáadjuk a sütőport és ezt hozzáadjuk a masszához.
Óvatosan hozzáadjuk az egyveleghez a tojások habját, a lereszelt étcsokit és a cicakakaót.
Margarinnal kikent, kilisztezett tepsibe (vagy sütőformába) öntjük a masszát, előmelegített sütőben 180-200 fokon kb. 35-40 percig sütjük.

És íme a piskótám, ami iszonyatosan finom lett, de nagyon nagyon feljött a közepe... :D



A piskótát ez után félbevágtam és pudingot kentem rá viszonylag vastagon.


Visszatettem rá a tetejét, majd ment is a hűtőbe, másnapra finom puha lett.



Tényleg nem egy nagy kunszt, egyszerű, gyors, mégis isteni finom, nem azért, hogy magam fényezzem, hisz nem én találtam fel a piskótát, de komolyan nagyon fincsi, lehet bármilyen más pudinggal, sodóval feldobni, vagy ha kihagyjuk belőle a csokit és a cicakakaót, akkor egy sima piskótaként lehet akár csokipudinggal feldobni. :]

Ti szoktatok tortát és/vagy piskótát sütni? Én egyébként a gyümölcstortát imádom, és ha csak úgy magunknak csinálok itthonra, mindig gyönyörű lesz, de ha publikus, és mások is látják, tuti csúnya lesz/leragad stb. :D
Mi az ideális piskótatészta receptetek?

Köszönöm a figyelmet, kellemes napot!

15 megjegyzés:

  1. Másnapra? Én soha nem bírom ki, hogy egy napig békén hagyjam a friss sütit :-))
    Jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nehezen, de nem nekem készítettem :DD

      Törlés
  2. Fincsinek tűnik és nem is kell hozzá sok minden. Ezen a másnapon én is mosolyogtam. Másnapra nem marad :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony :]
      Hát, mivel másnap jött az illetékes, akinek készült, gondoltam nem illene megdézsmálni :D

      Törlés
  3. Én is pont most akarok majd szívecske tortát sütni ^^ Haha ez mennyire igaz, hogy mindig akkor nem sikerül, ha nagyon akarjuk, hogy szép legyen! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes :]
      Amúgy ha nincs szív forma, de van négyzet és kör alakú, akkor abból is össze lehet hozni :]

      Törlés
  4. nyamm!!! jajj, most éhes lettem.. :( :D

    VálaszTörlés
  5. Guszta. :D Nekem is van szív alakú torta tepsim. Olyan kis cuki. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gusztának nem mondanám azért, amolyan ronda de finom :D

      Törlés
  6. Nagyon gusztaaa!
    Én szoktam sütni, és szeretek is, meg állítólag tudok is :D Am nálunk is elég sűrűn van hasonló, sima piskóta vanília puding, amit kicsit sűrűbbre főzök. És leöntöm csokimázzal :)

    VálaszTörlés
  7. A csokimáz itt is esélyes volt, de mivel így feljött, nem mertem ráönteni :DD

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó lett ügyi vagy! :)
    Biztos nagyon finom is volt.
    Én is csináltam már szív alakú formában tortát szerencsére nem jött fel a közepe ,nagyon finom lett könnyű csokis krémmel lett bevonva. :-)
    Szeretem a piskótából készült sütiket,de nem vagyok nagyon édesszájú.


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen :]
      Nem tudom, most mért jött fel ennyire, mert általában az embereknek pont hogy nem jön fel annyira, de sebaj, finom volt így is :]

      Törlés
    2. :) :-) Nem baj jó lett ez így is!

      Törlés