2012. november 15., csütörtök

Szánj időt magadnak!

Sziasztok!

Ez most megint kicsit beszélgetősebb téma lesz. Én úgy tartom, hogy van a lusta ember, aki a munka HELYETT lazsál, és van az, aki nem lusta, mert megérdemli a lazsálást a munka elvégezte UTÁN. Persze ehhez kell az is, hogy szeressük önmagunkat. (Nem önimádatról van szó itt. :])

Forrás

És a munkát nem feltétlenül csak a napi munkahelyi dolgozásra értem, de természetesen arra IS. Szerintem nagyon fontos, hogy ne sanyargassuk magunkat - sem testileg sem lelkileg -, annak sosem jó a vége. Ehelyett inkább dolgozzunk meg, amiért meg kell, majd a végén pihenjünk meg és jutalmazzuk meg magunkat.
Ez lehet egy kellemes meleg fürdő otthon, hajmosás egy finom samponnal vagy egy kis extra kényeztetés a hajnak, vagy egy szelet csoki tévézés/netezés közben. Ismét nem akarom megmondani, ki mit csináljon, csak hátha valakire átragad ez és jobban érzi magát, vagy legalább kipróbálja, és eldöntheti, jó-e Neki vagy sem.

Minden napra nyilván nem kell beiktatni valami hatalmas dolgot, én általában munka után kávézom, sokkal jobban esik olyankor a "megérdemelt" kávé egy nap után, mint a reggeli "sima" kávé. :]
De ez lehet bármi. BÁRMI. Olyan dolgok, amit szeretünk csinálni, akár sportolás, egy séta egy baráttal vagy barátnővel, olvasás, vagy csak lefeküdni negyed órára és pihentetni a szemünket. Végtelen a lehetőségek tárháza, nem kell nagy dolgokra gondolni, és sok még ingyen is van belőle.

Sokan mondják, hogy nincs idejük erre meg arra meg amarra. Elhiszem, de minden esetben fontos szerintem egy fontossági sorrendet felállítani és ahhoz alkalmazkodni. Vagy akár kellemeset a hasznossal összekötni. Például ha szeretnék mozogni, de szeretnék megnézni egy részt egy sorozatból, akkor amíg megy a rész, közben lehet tornázni, de akár egy arcpakolást hatni hagyni. (Vagy csinálni egy sminket, én tegnapelőtt így toltam, de akár a körmötöket is ki lehet lakkozni egy 40-50 perces rész alatt)

Forrás

Mindenkinek csak 24 órából áll a napja és valószínűleg nem véletlen, mert ha 68 óra lenne a nap, mindenki kihajtaná a belét, aztán hamar elhullanának az emberek.

A címben szándékosan nem azt írtam, hogy magadRA, hanem magadNAK,  az időt szánni magadra számomra olyan külsőségekre utaló, viszont a magadnak lehet külső és/vagy belső is. 
De ha valaki hét közben semmiképp nem tud erre időt szánni, tegye meg hétvégén, szintén bármivel, ami jól esik. Én például vasárnap szoktam rendesen, kádban fürdeni, addig amíg jól esik, tehát sokáig.. :]
De lehet ez egy hétvégi kirándulás a családdal/barátokkal, horgászás, bármilyen közös program a baráti társasággal, vagy filmnézés, ilyenek.

Szóval nem feltétlenül kell szerintem költségekbe verni magunkat ahhoz, hogy kicsit simogassuk a kis lelkünket.

Ti hogy álltok ezzel? Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?
(Itt azért a végén még megjegyezném, hogy nem csak a nőknek, de a férfiaknak is szükségük van erre, HA megvannak a dolgukkal. :])

Köszönöm a figyelmet, szép napot!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötleteket írtál! tetszenek!
    Én is szoktam sorozatnézés közben körmöt festeni, vagy reszelni. Tényleg szerintem is arra van, az embernek ideje, amire szánni szeretne.
    Kádban fürdőset én nem szeretem, de többi ötletek jók. Vasárnap én még "nagy arctisztítást" szoktam tartani, így hívom, ez arctisztítás, arcradír, maszkok,krémezés arc masszírozásból áll.) Nekem ez is pihenés, olyan jó :))
    A véleményem, hogy kell mindenkinek kikapcsolódás, mert akkor megbolondul...ebbe a sok stresszbe és rohanásba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja azt elfelejtettem írni, hogy jó lett a profil kép tetszik!!

      Törlés
    2. Igen, muszáj az embernek néha kikapcsolni kicsit, én pl. tornázásnál tök jól le is tudom vezetni a feszültséget. :]
      Köszi :]

      Törlés
  2. Nagyon tetszett ez a bejegyzésed! Heti egyszer én is igyekszem több időt szánni magamra, ilyenkor én is szeretek egy forró kádfürdőt venni és egy óráig ázni a habokban! :) Közben felrakni egy pakolást, meg ilyenek! Esténként meg igyekszem többet a párommal lenni, megnézünk pl. egy jó filmet, az is nagyon jól tud esni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :]
      Hát én is szívesen lennék az enyémmel esténként, de sajna csak hétvégén tudunk, ezért is szoktam picit előre dolgozni a blogon is, hogy addig is kikapcsolódok kicsit hét közben, és mégis hétvégén is kikerül valami :]

      Törlés
  3. Az én napi kényeztetésem, hogy hazaérve blogokat olvasgatva ötletek gyűjtök, amiket egyszer majd kivitelezni is fogok. A bejegyzésedet olvasva eszembe is jutott, hogy miért akartam ma nádcukrot venni (arcradírt szerettem volna készíteni), de persze nem vettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd legközelebb veszel:]
      Én amúgy mindig mindent felírok ami fontos :]

      Törlés