2012. augusztus 12., vasárnap

Az élet az olló másik végéről nézve

Sziasztok!

Itt is szeretném már rögtön a legelején leszögezni, hogy ezek az én egyéni gondolataim lesznek, az én élményeim, az én tapasztalataim, észrevételeim, és a mindennapi gyakorlati dolgok, gondok, problémák, megoldások, örömök, stb.

Bellala fodrászválasztós bejegyzése adta végül is az alapot, még amikor megírta, akkor, de most érett meg bennem úgy az egész, hogy higgadtan, nem indulatokkal telve, összeszedettebben írhassam meg Nektek. Illetve vannak dolgok, amiket nem igazán szerettem volna megírni, nehogy rosszat gondoljatok rólam, de végül megmagyarázták, hogy ez nem az én hibám, ilyen a világ. (Ez a része inkább emberi, mint szakmai, de ott történt, ezért fogom ide venni.)


Rögtön az első gondolatom, még tanulóként úgy álltam hozzá, hogy ami az én szememben a legnagyobb csalódás volt egy fodrásznál, ami miatt sírva (szó szerint!) mentem ki, és többé vendégként nem is mentem vissza hozzá, az az volt, amikor 2- maximum 3 centi vágást kértem a törött végekből, és levágott 10(!!!) centimétert belőle. Rengeteg dolog van, amire én is másképp nézek, mióta ezt tanultam, ezt dolgozom, és az életem része lett a fodrászat, - már úgy, hogy n csinálom - de ez az egy, amire SOHA nincsen szerintem mentség, ha csak igazítást kérnek a végéből, akkor nem szabad 4-5× annyi hajat levágni!
(Ha mégis, akkor már ne legyen pofája a síró vendégtől pénzt kérni... no comment...)


Úgy fogom írni a pontokat először, ahogyan Bellala is tette, nem az utánozás végett, hanem mert így talán könnyebben összehasonlíthatjátok, ha akarjátok.

Annyit tennék még hozzá, hogy egy éve dolgozom fodrászként, és lehet, hogy 1-2-5-10-15-X év után esetleg más lesz a véleményem 1-1 dologról, ha így lesz, és lesz még blog, akkor ígérem, hogy ezt is megosztom Veletek. ;]

1. A szalon:

Sajnos, amikor több ember (általában több nő, ami rosszabb, mint a több ember.. :D) van "összezárva" napi szinten, ott kialakulnak a gondok, nem lesz sosem tökéletes egyetértés sem egy szalon kialakításakor, sem pedig egy felújításnál, hogy mi legyen a szalon neve, milyen legyen a felirat, a reklám, a szórólap, milyen legyen a szék, a pult, a stb. Jó esetben összehangolódva, ha az egyik enged ebben, akkor a másik enged abban, és remélhetőleg egy harmonikus, kellemes szalon jön létre.
Részemről fontos, hogy a vendégek, és az ott dolgozók szempontjából is egy kényelmes, kellemes, otthonos, megnyugtató(!) környezet legyen az egész. Amikre itt konkrétan gondolok:
- Legyen rend, tisztaság (én például minden hajfestés után kimosom a tálkám és a mérőpoharam, minden vágás után - ha nagyon sok a haj, akkor még szárítás előtt - összesöpröm a hajat, ha kiöntök valamit, azonnal feltörlöm és amennyire lehet, a pultomon és a kocsimon, de még a szekrényemben is rendet tartok.) Ez a vendégeknek és a dolgozóknak is egyaránt kellemesebb látványt nyújt szerintem.

- Fontos, hogy mind a fodrászszék, mind a váró székek/fotelek kényelmesek legyenek, illetve az egész elrendezés szimpatikus legyen, tágasabbnak tűnjön a tér.

- A hely lehetőleg legyen világos, de nem unalmas, a poszterek, reklámcuccok mellett jó, ha van némi személyes dekoráció, ami nyilván nem családi fotó, hanem pl 1-1 gyertya, szép dísztárgy, ezek akár saját készítésűek is lehetnek.

- Szerintem az is pozitív ha van rádió, - jobb helyeken tévé, bár ez szerintem annyira nem fontos - és a vendégek számára magazinok, újságok, lehetőleg mindenféle témában. (Nálunk volt a CKM-től kezdve az autós magazinokon át Szépítésztől kezdve pletykalapokon keresztül a hírújságokon át minden, így mindenki talált legalább 1-2 olyat, ami számára érdekes.)

- Ezen kívül, ami nagyon fontos, a légkör maga, hogy amikor az ember belép, se a vendég, se az ott dolgozó ne érezze feszélyezve magát, tehát nem árt, ha a fodrászok (és a többi, kozmetikusok, körmösök, hajmosók, ha vannak) között jó viszony legyen. 1-2 hétig el lehet viselni a rossz társaságot is, de hosszú távon felőrli az ember idegeit, ami kihathat a munkájára és a hangulatára is.

2. Olvasnivaló, kávé, egyéb kedvességek:

- Az olvasnivalókat az előbb kifejtettem, ez tényleg nagyon fontos szerintem, mert ha megcsúszik a fodrász, és a vendégnek épp nincs olyan dolga, hogy el kell  futnia még a bankba, vagy vásárolni, akkor nem lehet kellemes ücsörögni csak és bámészkodni.

- Ha arra nincs is lehetőség, hogy saját készítésű kávét, teát, illetve boltban vásárolt üdítőket adjon az ember a vendégeinek, legalább egy kávéautomata legyen az üzletben, hátha megszomjazik az ember, illetve eddigi tapasztalataim szerint a legtöbb fodrász erősen kávéaddiktív, és gyakran kávéznak egyet a régi vendégekkel is.

- Karácsony környékén pedig kedves, figyelmes dolog, ha nem csak a díszítés van meg, de pl. ki van rakva szaloncukor vagy valami kis apró sütemény, és megkínáljuk a vendégeket.

3. A termékek:

Sajnos a nevesebb termékeknek megvan az áruk, de tapasztalatból mondom, hogy nem mindig a drágább a jobb, ki kell tapasztalni, hogy ki mivel tud jobban, könnyebben dolgozni, és abba kell befektetni, hiszen a saját munkánkat könnyítjük meg ezzel. Példaként mondanám, nálam mindig van göndör hajra való krém, amitől szebbek lesznek a hullámok, így a vendégnek is jobban fog tetszeni, illetve nekem is hamarabb sikerül és szebbre a dolog, vagy ha hajvasalásra kerül a sor, jó, ha van az embernél hővédő, illetve ha fogyóban van valami, akkor mielőbb pótolni kell, nehogy útközben fogyjon el.

4. Az árak:

Ebben is egyetértek, hogy a szakember tudása és a szalon minősége összhangban legyen az árakkal, néha én is sokalltam az árakat, de sajnos kegyetlen, anyagias világot élünk, ahol én még ott tartok, hogy keresetem sincs, hiszen vállalkozóként jóformán azért én fizetek, hogy dolgozhassak, nem pedig nekem fizetnek. (Én egyébként ezen elég sokat változtatnék, de nem én ülök a nagyok közt..)

5. A fodrász maga:

Mint már írtam, fontos az egész légkör, hisz hiába jó fej egy ember, ha a szar környezetben olyanná válik, mint aki citromba harapott.

- Külső:
Igenis a fodrász legyen ápolt, én nem szoktam átöltözni, hanem csak felkapom a kis köténykémet, ha jön a vendég, így kényelmesebb, de aki átöltözik, lehetőleg ne igénytelen, szakadt cuccban legyen... Mert igen, sajna ilyen is van. A fodrásznak sem lehet mindig tökéletes a külseje, de nem árt, ha odafigyel a hajára, elvégre ebből él, és nem szívesen ülnék én sem egy igénytelen hajú ember keze alá.

- Kor:
Hát, sajnos vagy nem sajnos, de mindenki öregszik, én sokszor tapasztaltam a vendégek részéről, hogy esetleg az volt a gondjuk, hogy fiatal vagyok, esetleg még kevesebbnek hittek, mint amennyi vagyok, szerintem nem csak a koron múlik az egész, de megértem azt is, ha valakinek ez is fontos.

- Beszélgessünk!
Igen, ez nem csak a vendégnek okoz kellemes érzést, általában én sem szeretek full kussban dolgozni, de az első találkozásokkor néha nehéz közös témát találni. Volt már olyan is, aki közölte, hogy neki nincs kedve beszélgetni, ilyenkor természetesen nem erőltetem, illetve nekem is van hogy mondjuk reggel 8kor marhára nincs kedvem mások nyomorát hallgatni, de ettől függetlenül jó képet kell vágni a dologhoz akkor is, ha nem tetszik. Egyébként érdekes, mert van akivel végig lehet beszélgetni az egész munkafolyamatot, és van olyan, aki egyáltalán nem nyitott a beszélgetésre. Ismerősnél, és visszajáró vendégnél már nyilván könnyebb megtalálni a közös szálat.


- Kedvesség:
Én a munkahelyemen is azt vélem, hogy azzal, aki kedves velem, én is kedves vagyok, nyilván nem bunkózhatok a vendéggel, hiszen "én vagyok érte", mert volt olyan eset is, ahol már nem tudtam kedves maradni 100%-ig, de erről majd kicsit lejjebb. A vendég haját nem kell lefikázni, ha nagyon gáz a helyzet, esetleg megkérdezem, hogy otthon mit tesz azért, hogy jobb legyen, ha azt mondja semmit, és nem zavarja hogy ilyen, akkor átugrom a témát, hisz nem kéri a tanácsom. Amennyiben viszont kéri, normálisan elmondom neki, hogy mit tehetne.

- Figyelem:
Amíg a vendégemmel foglalkozok, addig vele foglalkozok, nem mással, nyilván ha kérdez valaki, aki bejön, akkor válaszolok, próbálok segíteni neki, de ez nem mehet a székben várakozó ember rovására.


- Etika:
Úgy tartják, a csapos és a fodrász kicsit pszichológus is, de legalábbis meghallgatja az ember problémáit. Ha Kovácsné bejön és elmondja, hogy 5 pasival csalja a balek férjét, akkor nem mondhatom vissza, bármennyire is zavar, hogy szegény Kovács mekkora balek, nekem mesélte, és nem másnak, így másnak nem mondom tovább. Egyébként sem szép dolog kibeszélni a vendégünket, ha valaki mégis ilyenre érez visszatarthatatlan késztetést, az tegye meg úgy, hogy nem a többi vendég előtt mondja.

Ami még szerintem fontos, egy fodrász ne szidja a másikat, erre is tudok példát, de szerencsére nem sokat, ha valakiről rossz a véleménye valakinek, az mondja otthon a párjának vagy a barátnőinek, de sajnos általában ez akkor van, ha nem szakmailag, hanem emberileg van baja egyiknek a másikkal.

- Együttműködés:
Ehhez bizony mind a vendég, mind a fodrász kell. Van, hogy kompromisszumot kell kötni, de általában nem azért mondja a fodrász valamire, hogy szerinte ne az legyen, mert bunkó, hanem mert elvégre ő ért hozzá, és jót szeretne, természetesen ezt normálisan kell előadni.


És akkor a "lopott" felsorolás után még amivel kiegészíteném, a vendégekről:

- Mit szeretne?:
Gyakran találkozom azzal (nem csak az én vendégeimnél, másoknál is), hogy valamit próbál szaknyelven elmagyarázni, de esetleg mást mond, mint amire gondol. Nem kell cicomázni, egyszerűen, hétköznapi nyelven el kell mondani, mit akarunk, nem kell lefelé hosszabbodónak hívni, ha nem vagyunk biztosak benne, nem röhögünk ki senkit amiatt, hogy úgy magyarázza el hogy "Tudja, felül kicsit rövidebb, alul meg hosszabb.". Így megértjük egymást, nincs kavarodás. Ha pedig biztosra akar menni, inkább vigyen egy képet. (lehetőleg ne telefonon, ugyanis abból volt, hogy én sem tudtam megfejteni, mi akar lenni...)

- Ha az amit szeretne, nem lehetséges:
Ha valaki fekete hajjal bejön, és közli, hogy világosszőkét akar, akkor elmondom neki normálisan, hogy ez egy viszonylag hosszabb folyamat, nem lehet egy alkalomra sűríteni, elmondom miért, mik a lehetőségek. Ha ehhez ragaszkodik, áldásom rá, de nem én fogom megcsinálni, ugyanis nem fogom tönkre vágni senkinek a haját direktbe.

Ha például 25 centit akar a hajából vágatni, én ennyit nem szívesen teszek meg egyből, hátha megbánja, elvégre elég nagy váltás, ilyenkor inkább felajánlom, hogy csináljuk 2-3 alkalom során, ne egyszerre.

- Kompromisszum:
Sokáig én sem értettem, de ha hoznak egy képet mondjuk, és nagyon nem illik a vendég arcához, személyiségéhez, akkor automatikusan kicsit ahhoz igazítjuk a frizurát, na nem úgy, hogy 10 centivel többet vágunk kérdés nélkül, vagy mondjuk vörös helyett szőke csíkokat teszünk bele, hanem először kérdezzük meg a véleményét, és jussunk megegyezésre.

Léteznek viszont olyan emberek, akiknek sosem fog tetszeni a végeredmény, ha hajról, műkörömről, ruháról van szó, ilyenkor általában nem a szakember a nyomorék köcsög szemét állat, hanem nagy valószínűséggel az ilyen illető saját magával nincs kibékülve, és erre vetül ki ez a probléma. Volt olyan vendég, aki a kb 100 színből nem bírt választani, mert hogy az neki kevés.

A hajfestés pedig egy kémiai folyamat, nem úgy működik, hogy bekenem a fejem a festékkel, és tuti olyan lesz, mint a színskálán, maximum a fekete... Rengeteg dolog közrejátszik, nekem például kicsit több a vörös az eredeti hajamban, így hiába festettem sima natúr barnára, mindig vörös fénye lett, az úgy nem tetszett, ezért váltottam olyanra, amiben dominánsabb a vörös. Tehát ha meggebedek, vagy az aki a hajamat csinálja, akkor sem lesz sima barna, van ilyen, ezen kár dühöngeni.

Ha valamit szeretne a vendég, szóljon, mert sajnos nem vagyok gondolatolvasó, bár én annak a híve vagyok, hogy kevesebbet vágok, és ha még kell, akkor még mindig lehet belőle utólag vágni, de ha többet vágok, azt már nem tudom visszacsinálni. Ha kevésnek gondolja, szóljon, és még vágok belőle, ha ott szól, tudok korrigálni, utána meg ne szidjon senki, ha rest volt jelezni a problémáját.

És akkor amit eddig nem írtam le, kövezzetek meg, de eddig 4 embernek volt "gondja" velem, ezeket most leírom, mert sok idő telt el azóta, higgadtabb vagyok, de ugyanúgy látom még mindig.

1. Egy német nő és egy magyar férfi jött be hozzám, hajvágást szeretett volna. Mivel a német tudásom nagyon gyatra, megkértem a műkörmöst, aki tud németül, hogy kérdezze meg, mit akar. Elmondta, én úgy csináltam, ahogy kérte, kb 20. perc telt el, a vágásból lett volna még mondjuk 10 perc, plusz a szárítás. A férfi ott hagyott bennünket, nem volt "segítség" (mert ő mégis csak jobban tud németül azért) így csak azt láttam hogy cöccög a tükörbe magának. Visszajött a férfi, a nő üvöltözött vele, majd a férfi közölte, hogy nagyon lassú vagyok, és amúgy sem azt csináltam, amit kért. Megkérdeztem a férfit is, hogy mit kért, elmondta. Ugyanazt mondta, amit a körmös, és én ugyanazt csináltam, tehát azt, amit Ő kért. Majd félig vizes fejjel kirohant a p*csába, a férfi még kiabált velem pár sort, hogy akkor ők most hova menjenek fodrászhoz. Egyrészt, ha valaki mesterfodrászt akar, akkor húzzon a francba a német mesterfodrászához, ne itt csinálja az eszét. Másrészt nem hiszem, hogy bármelyik fodrász 10 perc alatt megcsinál egy vágást+szárítást igényesen, úgy hogy odafigyel. És kérdeznetek sem kell, nem, nem fizettek. Ezek után majd még én mondom meg hova menjenek, nem?! Amúgy sem bírom a németeket, de itt eldöntöttem, hogy nem is fogom sosem.

2. Két fiatal, 17-18 körüli srác. "Magyarok" (remélem, így érti mindenki...) voltak, az egyik akart hajvágást, a másik meg majomkodott csak. Beültettem a vendéget, elmondta mit szeretne, felül kicsit hosszabb, oldalt kicsit rövidebb legyen. Elmondtam hogy jó, én ezt úgy szoktam, hogy egyhosszúra vágom le először, majd a két oldalát rövidebbre veszem. Persze, oké, jó lesz az. Amíg vágtam a haját a vendégemnek, a másik retardált módjára lapozgatta valamelyik cicisnénis újságot. Ezzel nem is volt bajom, más férfiak is nézegették már kulturáltan, de ez konkrétan üvöltözött hogy "Ezt szúrnám!!" meg "Jajjdemegsunáznám!" meg "Húúú ezt de kinyalnám!!"... Itt már azért kezdett eldurranni az agyam, közben fűzte a vendég fejét, hogy menjenek át a másik fodrászatba, mert ez úgyis női, az meg férfi. Itt már egészen kellemetlenül éreztem magamat. Ezek után pedig konkrétan a pofámba nyomott egy csöcsösnős kétoldalas képet az újságból, hogy miket csinálna vele, és közben ecsetelte, hogy na, menjenek már át a másik fodrászatba. Mire egyforma hosszú lett az egész haja a vendégnek, közölte, hogy hát nem is tudja, és néz rám. Itt már remegve szorítottam az ollót, és erősen koncentráltam hogy ne használjam arra, amire nem kell és mondtam, hogy akkor MOST lehet elmenni. Majd tajparaszt barátunk közölte, hogy na ne legyek már ilyen kis morci, ő nem akart kavarni meg kellemetlenséget okozni, mivel tartoznak. Mondom kösz, semmivel, csak menjetek innen akkor végre, közölte hogy hát tényleg bocsi a szemétkedésért, leteszek ide az asztalodra 800 Ft-ot oké? Mondom nem kell, köszönöm, sziasztok. Kisétáltak, ott van pár aprópénz a pultomon, mondom legalább ha már paraszt, ennyi volt benne. Igen, odatett kb 450 Ft-ot apróban. Hát azt hiszem, ez nem engem jellemez, mellesleg rögtön utánuk mentem ki és egyáltalán nem a férfi fodrászat felé mentek... Tanulság?: Aki ránézésre 110% suttyóparaszt, az az és kész, csinálja meg, akinek végtelen az idegrendszere.

3. Egy fiatal hölgy kért időpontot kontyra, megbeszéltünk mindent, mondta, hogy valami igazán egyszerűt szeretne, és mivel tudom, hogy túl bonyolultakat még nem tudok megcsinálni, de az egyszerűbbeket igen, igent mondtam. Megbeszéltük az időpontot, majd amikor eljött, ő nem tudta megmondani, milyet akar, csak hogy egyszerűt, 4 féle variációt csináltam meg, mindre azt mondta, hogy de hát ez egyszerű, majd a negyedik variációnál közölte, hogy ilyet ő is tud otthon csinálni. Hát akkor mi a jó isten szerelméért megy el a fodrászhoz, ha ő jobban tudja?! Természetesen ebből sem volt bevételem. Ha nem hoz képet, legalább némi támpontot adhatna azon kívül, hogy egyszerű legyen...

4. A kettes ponthoz hasonlóan "magyar" nő egy férfivel. Elmondja mit akar, a fazon maradjon, legyen rövidebb 2,5-3 centivel és szárítsam meg, ritkítsam meg. Meglepően normális volt kb fél órán át, beszélgetni is lehetett vele, ez kb. 40 perc volt. Ezután még inkább meglepődtem, amikor is már majdnem befejeztem, max hangerőn üvöltözött velem az összes vendég előtt, hogy én azt sem tudom, mit csinálok, így ő is le tudja vágni otthon, és nem vagyok fodrásznak való. Teljesen ütötte egyik szavát a másikkal, az egyik pillanatban közölte, hogy túl rövid lett az egész, a másikban meg már azt mondta, hogy semmit nem vágtam belőle, aztán meg hogy az egy lenőtt frizurának néz ki, majd ismét azt, hogy túl rövid lett, és hogy a fazon sem ugyanaz, majd hogy ugyanaz a fazon, csak hosszabb, és ő nem hajlandó kifizetni a munkámat. Valószínűleg erre ment ki, hogy ne kelljen kifizetnie. Aztán már azt üvöltözte, hogy kérdezzem csak meg a kollégáimat, ha ő már elment, hogy mi a véleményük, mert bár őt nem érdekli, de biztos benne, hogy egyetértenek vele. Nos, nem kérdeztem, mert marhára nem volt kedvem senkire ránézni sem, az egyik kolléganő mégis odajött, és annyit mondott, hogy pedig jó volt, annyi hogy még nem fejeztem be, a frufrut kellett volna még megcsinálni, aminek neki is álltam, de nem hagyta befejezni, illetve a szokásos finistermékek használata lett volna hátra. És ezt nem azért mondta, hogy én megnyugodjak, mert ha valami nem tetszik, vagy rosszul csináltam bármit eleinte, sosem a vendég előtt mondták el a véleményüket.

Tehát vannak ilyen emberek, nekem ebből egy tanulság jött le, akiről ránézésre érzem, hogy ne vállaljam el, azt nem vállalom, ugyanis én is pénzből szeretnék élni, nem anyázásból. Ha pedig valakinek nem tetszik, és ténylegesen, valóban az én saram, akkor annak majd én mondom, hogy ezt ne fizesse ki most, vagy csak a felét, vagy bármi megoldást találni közösen. Valamint úgy gondolom, hogy túl sokat nyeltem ezzel a négy esettel is, az én káromra ment, az én időm és energiám és anyagom, amit pénzből vettem, tehát pénzem ment el feleslegesen.

Na de nem csak ilyen emberek vannak ám! Ott van például a kedves hölgy, akiről pénteken írtam, de volt olyan is, hogy egy vendég, aki először járt nálam, úgy beszélgettünk, mintha évek óta jóban lennénk, és megdicsért, és még csokit is adott nekem. De volt olyan is, hogy egy kislány, akinek vágtam a haját, amikor végeztünk, közölte, hogy nagyon ügyes vagyok, és sosem csinálták még ilyen szépre a haját, ott hálálkodott percekig. Aki pedig ismerős, vagy visszajáró vendég, egyre többször mondják, hogy ügyesebb vagyok, magabiztosabb és gyorsabb, és őszintén, nekem ezek miatt éri meg ezt csinálni, mert mindenhol vannak kretén emberek, de különleges, kedves emberek is. Illetve ami számomra nagy büszkeség, sosem sírt nálam kisgyerek hajvágásnál, volt olyan apuka, aki közölte, hogy ő nem tudja mit csináltam a gyerekével, de mondjam el, mert eddig mindig visítva bőgött, és félbe kellett hagyni a hajvágást, de olyan is volt, hogy gy 3 éves kislány nem is akart kimenni a szalonból, az ajtóban állt percekig még és integetett, sőt puszit dobált nekem. Szóval összességében véve ez nem egy vendég-ellenes poszt akart lenni, inkább csak kicsit szerettem volna megmutatni Nektek, beavatni Titeket, hogy milyen a másik oldalról, más szemmel nézni az élet ezen részét. Csodálatos, de néha bárkinek jót tenne egy-egy nehéz esetnél egy kis xanax... :D



Remélem tetszett Nektek ez a bejegyzés, bárkitől bármi tapasztalatot, véleményt szívesen várok, természetesen ízléses kereteken belül.

Köszönöm a figyelmet, remélem lesz, aki végig is olvassa, tudom, elég hosszú lett, de ha egyszer sok minden ide tartozik... :]
Kellemes estét Mindenkinek, holnapra pedig szép napot!

49 megjegyzés:

  1. Ezt jó volt olvasni. Azért jó, hogy a jó dolgokat is leírtad nem csak a rosszakat. nem lehetsz rossz fodrász. Á, komolyan Veszprémben lennék elmennék hozzád.
    Azért vágattam egyébként le a hajam elöl is (tudod ilyen elöl hosszabb hátul tök rövid frizum volt), mert a csajszi nem akarta megérteni mit akarok. Vágott belőle egy hajat, amit szerettem. Majd elmentem a régi fodrászomhoz otthon, aki faszányos rövidet vágott, ami nyárra nagyon is jó, de vissza akarom növeszteni, ilyen áll alá érőre az egészet. Addig nem is megyek fodrászhoz. Aztán meglátogatlak frizut vágatni :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes, várlak szeretettel :P
      Egyébként a frufru téma nehéz még, van hogy kérdezek, és mondják hogy igen, aztán hogy ja nem mégsem :D
      Ugyanez a választéknál.. :D

      Törlés
    2. Á, de miért nem tudják eldönteni, hogy kell-e frufru vagy nem? Mondjuk képzelem a fodrászomnak mennyire tetszhet, hogy 4 hét után megnyírtam magamnak mindig a frufrum Xd belelógott a szemembe. szívem szerint most is megvágnám, de most növesztésben van :P és van választék bár úgy hagyom megszáradni, hogy hátra van fésülve, de mindig szétválik. ami zavar még, hogy elöl a választéknál van egy tincsem, ami sehova se tartozik, ott lehet egy forgóm?

      Törlés
    3. Persze hogy lehet, nekem mindkét oldalt van, ezért folyamatosan igazgatom, mert szétugrik és idegesít.. :D
      egyébként 1-2000ért már lehet ilyen "gagyi" fodrászollókat venni kellékesnél, az pont elég arra, hogy otthon kiigazgasd magadnak, ha már zavar, de olyat is láttam már, hogy valaki full elrontotta, és jött hogy mit lehet csinálni vele, túl rövid lett..
      Hát, hagyni visszanőni... :D

      Törlés
    4. Hagyom most, de amikor nem volt időm elmenni, kis ollóval kicsit megvágtam, direkt nem túl sokat. De most nem akarom vágni, inkább eltűzöm, ha zavar :D
      Akkor a forgó lesz a ludas, szerencsére nekem csak a bal oldalon van elől ilyenem, de így is ha fúj a szél, akkor rendezgethetem és nem akar jó lenni XD

      Törlés
    5. Fiúknál utálom nagyon, egyik ismerősöm tele van forgókkal, kb 2 havonta jön vágatni, de akkor fél óra elmegy azzal, hogy poénkodunk, hogy mennyi a forgója :D

      Törlés
    6. Szerintem nekem is van egy-kettő, de ez az egy zavar :D, egy van a fejtetőmön szintén baloldalt, az csak akkor zavar, ha elfekszem, mert akkor az isten se csinál belőle semmit :)

      Törlés
    7. Na ezért mondom, hogy a rövid hajjal több a macera :P

      Törlés
    8. Tudom én. Nem most volt először, de ha már egyszer nem olyan lett, abból csak rövidet lehetett, és imádom, de 4-5 hetente a nem létező szervem tud elmenni fodrászhoz :P

      Törlés
    9. Pedig milyen jó lenne mi? :(
      Kicsit azért kikapcsolódás is az embernek.
      Én egyébként azon vagyok ki, mikor egy nő bejön 5centis lenövéssel a szalonba, de nem fodrászhoz, kozmetikushoz.. :D

      Törlés
    10. Na lenövéstől én még nem szenvedek. :D Amúgy igen kikapcsolódás meg tök jó, de azért pénzbe kerül, és hát ha nem muszáj menni, akkor nem megyek :P

      Törlés
    11. Igen, csak mondom, hogy azért érdekes, egy szemöldökszedésre vagy szemöldök, szempillafestésre elmennek, holott az majdnem annyi, mint egy hajfestés :S

      Törlés
    12. Na az meg röhej. Olyan igénytelen a lenövés :S

      Törlés
  2. huh
    hát igen érdekes ezt így hallani fodrász szemszögből :)
    én igazából időszakosan járok fodrászhoz, rövid hajam van, visszavágásra megyek el kb félévente..szóval elég ritkán :)
    magamnak festem itthon mióta volt egy kis afférom..
    világosbarna (majdnem szőke)hátközépig érő hajam volt, ki szerettem volna szőkíttetni ilyen aranyszőkére.. a lényeg hogy nem volt nagy eltérés a 2szín között, kb 2-3tónus..
    mondom nem szeretném ha tönkremenne a hajam, ha kell csináljuk több alkalommal, ne legyen túl durva a festék..
    "oké kikeverem a festéket" megcsinálta felkente, iszonyat módon égett a fejem, mondom hát jól van szőkítés ilyen de azért ez nagyon durva volt..
    lemostuk ilyen söprűs lett az egész és mintha kihipózták volna olyan fehér..
    elkezdtem mondani hogy hát mondtam hogy akár lehetett volna több alkalom, miért kellett ilyen erőssel csinálni mert ez biztos nem valami mezei dolog volt..
    mivel mielőtt nekiállt láttam hogy üres a kuka, és csak az én festékes dolgaimat dobta bele, mondom kukázza ki és nézzük meg mik voltak azok..
    4db ilyen 12% kistubusos oxidáló,és 1kis zacskó szőkítőpor..vagyis 3x annyi oxit rakott a szőkítporhoz..
    jó én nem értek ehhez hogy ez durva vagy sem de ez nagyon furcsa volt..
    végül mivel a hajam menthetetlen volt mondom vágja le..mondom legyen teljesen rövid mert teljesen összevissza volt törve..bőgtem mint az állat de levágta..na ekkor jött a katasztrófa..ilyen ndk focista hajat vágott..hátul hosszú, többi részen pedig felnyírta géppel..mivel bőgtem nem figyeltem mit csinál nagyon csak hallottam párszor a nyírógépet, mondom biztos csak hátul igazítja azzal de nem..ez a hülyepicsa meg lenyírta az egészet..ezekután ugye nyilván mondtam hogy én ezért egy fillért nem fizetek és akkor még felakart jelenteni meg felkapta a táskám hogy kiveszi belőle a személyimet megnézni a nevem..én kikaptam a kezéből és bőgve kirohantam..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez elég durva. Teljesen neked volt igazad, szerintem én is így reagáltam volna.

      Törlés
    2. Úristen, ez most komoly??? :O
      1 zacsi szőkítőhöz egy kis flakon oxi való, 12%ost meg alapból nem is nagyon használok, akkor inkább 9es egy kicsit tovább, de ennyihez szerintem még a 6%os is elég lett volna...
      És hogy még fullra le is vágja kérdezés nélkül...
      Ez a táskás meg.. O.o Hát nem azért, de még Te jelenthetted volna fel őt. :S
      És nem is volt ott semmi kolléganője vagy vendég, aki esetleg megmondja ezeket neki?

      Törlés
    3. ez egy ilyen külváros (ahol lakom) egy szál fodrásza.. egy ilyen picúr kis szalon , egyedül dolgozott benne..mondjuk hamar bezárt ezután...én igazából elmondtam mindenkinek a storyt, aztán a helyik mamikák is mondták hogy háááááát nekik sem tetszett sokszor az eredmény..szóval nem csak én voltam "háklis"

      Törlés
    4. Úhh, akkor gondolom nem sokáig volt ez a munkája :S

      Törlés
  3. Nekem nagyon jó fodrászom van. Mindig alaposan átbeszéljük, hogy mit szeretnék, mit lehet megcsinálni, mit miért nem ajánl. Vágás közben is többször megáll és megkérdezi, hogy vághat-e még.

    Szóval nagyon összeszoktunk semmi pénzért nem válnék meg tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos tényleg sokan csak önállóan nekikezdenek, én ilyet csak akkor teszek, ha a vendég közli, hogy valami mást szeretne, fiatalosabbat, de nincs ötlete, nincs elképzelése és rám bízza magát, de ilyenkor sem drasztikus változást csinálok, csak tényleg valami olyat mint volt, kicsit fiatalosabban.

      Törlés
  4. Jajj, hát ezt nagyon jó volt olvasni! :D
    Sose add fel amit szeretsz, ha küzdesz érte,eléred amit szeretnél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szándékozom, és nagyon bízom benne, hogy idővel ebből élhetek. :]

      Törlés
  5. Én még sajnos jó fodrászt nem találtam. Én magamnak vágom a hajam. Utoljára 2 éve voltam, amikor melíroztattam, azt magamnak nem vállaltam volna be. Tudom, hogy a fodrászok többsége a falnak menne, amikor meglátja, hogy ez bizony önkezűség. De sajnos nincs pénzem arra, hogy fodrászhoz járjak fél évente.... egy normális fodrász sokat elkér, értem ezalatt a mester fodrászokat, de sajnos még a mezei, szintén szép munkát végzőek is... aki meg nagyon olcsón csinálja az tuti nem lesz jó.

    Azért meg nem irigyellek, hogy sajnos ilyen normálatlanokba is beleakadsz. De majd a tapasztalat biztos segít kiszűrni ezeket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, megértem azt is amit Te mondasz, sokáig én is magamnak vágtam, főleg a frufrum, a festés meg amíg rövidebb volt, simán megvolt magamnak.
      Az nyugtat, hogy mindenhol vannak nemnormális, de normális emberek is, csak ugye a pénz az pénz, de ezekből tanulva inkább nem kell elvállalni, hiszen kb én fizettem hogy megcsinálhattam a hajukat.. :S

      Törlés
  6. még egy kis történetem van..igaz ez annyira nem rossz csak érdekes volt :)
    bejelentkeztem egy tanuló fodrászhoz hajvágásra.
    vállig ért a hajam, simán levágattam ugye rövidre :)
    a hajam jól sikerült meg minden csak hát ennyit én még nem ültem fodrásznál :O
    oké tanuló meg minden szóval végülis nem zavart, de érdekes volt :) 11kor mentem és 4kor jöttem ki..meg az volt furcsa hogy vizsgamunkája volt ugye és fotózgattak videóztak, meg mint valami kísérleti nyulat elemezgettek..
    ezt nem rossz élménynek veszem, mert kedvesek voltak , csak hát ilyet még nem tapasztaltam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na nálunk vizsgán 55 perc volt a női hajvágásra, és ha túllépted, pontlevonás :O
      Bent a tanodában volt nálam is aki 3 órát ott ült vágásnál, de vizsgára kénytelen voltam belehúzni meg alapból nem szöszmötölni annyit, hogy beleférjen.

      Törlés
  7. Ezt nagyon jól leírtad, a szívemből szóltál! Én is ezeket várom el, ha fodrászatba merészkedem. Én szerencsésnek mondhatom magam, mivel nem nagyon kell vágatnom illetve nincs különleges hajigényem sem. Viszont nekem is volt rosszul végződő történetem, de ennek ellenére megvagyok elégedve a hajammal. :)
    Biztos szuper fodrász lehetsz, remélem egyre több vendéged is lesz majd! Azokat a negatív élményeket nagyon rossz lehetett átélni, én nem is tudom mit csináltam volna ilyen bunkó alakokkal. :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig próbálok fejlődni, már abból is rengeteget lehet egyébként, amikor kevesebb a vendégem, és másokat nézek, a gyengéimmel tisztában vagyok, de fel is vállalom, és próbálok abban is fejlődni. :]
      Az volt igazándiból rossz, hogy tudtam, hogy magamat kéne megvédeni, de kellett volna legalább egy lökés, ami nem volt meg, de ennyi már elég volt, hogy ha ilyenre kerülne megint sor, megtegyem. :] (bár inkább ne legyen következő)

      Törlés
  8. Én mindig azt furcsállom, amikor megkérdezik tőlem a fodrászok, hogy hogyan (milyen technikával - rövid a hajam, szóval ollóval/géppel ált. a kérdés) vágják a hajamat (mindig viszek képet). Most én ahhoz honnan értsek, hogy hogy lehet? Meg amúgy tök mindegy is, csak legyen olyasmi a végeredmény, mint a képen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hülye kérdés, de én is meg szoktam kérdezni, hátha a vendégnek van valami baja egyikkel vagy másikkal, férfi hajat is mindig megkérdezem, hogy géppel vagy ollóval, mert van aki ragaszkodik az ollóhoz, de van aki csak gyorsan le akarja tudni, és géppel kéri, meg van akinek rohadtul mindegy :]

      Törlés
    2. Nekem erről mindig az jut eszembe, ha pl orvos lennék, akkor én is megkérdezhetném a beteget, hogy hogy operáljam :D
      De akkot tényleg valszeg azért van, mert vki ragaszkodik az ollóhoz ...

      Törlés
    3. Apukám amíg tanuló voltam, ragaszkodott az ollóhoz, aztán meg rájött, hogy a gép gyorsabb, így már ahhoz ragaszkodik :P

      Törlés
  9. Már vártam tőled egy ilyen bejegyzést! Örülök, hogy megosztottad a tapasztalataidat, véleményedet. Én úgy sajnálom, hogy nem fodrásznak tanultam. Kiskoromtól kezdve ez a szakma érdekelt a legjobban. Anyukámat is mindig elkísértem. Amikor nagyobb lettem, otthon is mindig kísérletezgettem. Tesómnak, anyumnak, ismerősöknek is festem/vágom a haját. Csak sajnos kellő támogatás hiányában ez az álom szertefoszlott :( Nem tudtam elkezdeni a sulit. Sokan le is beszéltek róla.. Nagyon bánom, hogy hallgattam rájuk. Szerencsétlennek érzem magam :')

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És már nincs rá lehetőség? :(
      Egyébként ovis koromban én is fodrász akartam lenni, de ez tinikoromban kizárt volt "emberutálat" miatt :D
      De végül mégis itt kötöttem ki :]

      Törlés
    2. 23 éves fejjel már nem olcsó elvégezni egy fodrász okj-t. Nem tudnám kifizetni a tandíjat, vizsgadíjat, kellékeket, stb. Pénzügyileg a családomra sem támaszkodhatok/számíthatok :S Szóval kilátástalan a helyzet. Anno egy fodrász ismerős beszélt le róla, hogy "jaj a fodrászok manapság nem élnek meg, nagyon drága a szék bérleti díja, megjelentek a bio fodrászatok és inkább oda járnak az emberek. meg már több mint 1 milliót beleöltem a szakmába és nem találok normális munkahelyet.." Na ezek után én naív, mondtam hogy akkor meg sem próbálom...:/

      Törlés
  10. Még mindig egy rugóra jár az agyunk:) Én is vártam már, hogy legyen egy ilyen bejegyzés, akartam is sugallni, csak keveset voltam gépközelben. És köszönöm a hivatkozást is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, örülök, hogy jó néven vetted ezek szerint. ;]
      A hivatkozás meg csak természetes, ha már "Rád" épült a dolog. :]

      Törlés
  11. Tetszett ez a bejegyzés, örülök, hogy elmesélted a másik oldal véleményét :-)
    Én azt utálom nagyon egy fodrászban, ha többet vág, mint amit megbeszéltünk. Ha mondja, hogy ahhoz, hogy szép egészséges legyen a hajam, többet kell vágni és megbeszéljük, az rendben van, de önhatalmúlag ne vágjon többet.
    Már vagy tíz éve járok ugyanahhoz a fodrászhoz, teljesen meg vagyok elégedve vele: volt azóta már rövid és (most) hosszú hajam is, mindennel ügyesen megbirkózott, és szeretem amikor alkalmi frizurát készít, szóval abszolút örülök, hogy rátaláltam.
    Már többször eszembe jutott a blogod kapcsán, hogy ha nem lenne fodrim, megkeresnélek (én is Vpi vagyok), szóval csak így tovább, az írásaid alapján nagyon ügyes fodrász lehetsz :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :]
      Na igen, az bunkóság, mikor ő úgy gondolja, és kérdés nélkül csak nyiszál... Nekem volt olyan, hogy legalább 10 centit kellett volna vágnom az illető hajából, de közölte, hogy fél centit, ne többet. Hát, semmi értelme nem volt így, de ő ezt kérte, ezért fizet. :]

      Törlés
  12. Nekem is nagyon tetszett ez a bejegyzés. A sztorik viszont nagyon durvák, kell ehhez is idegrendszer :S Én nem tudom, hogy viseltem volna, ha ilyen paraszt módon bánnak vele. De még jó, hogy vannak kedves emberek is, akikből erőt lehet meríteni :) A többiekkel meg nem kell foglalkozni, én azt vallom, hogy amit adsz, azt kapod vissza. Előbb-utóbb mindenkit utolér a sorsa.
    Hál istennek nekem nincsen rossz tapasztalatom fodrász téren, igazából 3 fodrásznál jártam összesen életemben, de mindegyik munkájával nagyon elégedett voltam. A fodrász szakmában is nagyon fontos szerintem, hogy valaki elhivatott legyen és motivált, ne csak azért csinálja, mert valamiből meg kell élni. Persze tudom, hogy elég nehéz a helyzetük, de az igazán jó fodrászok a szívüket is beleteszik :) Bocsi az ömlengésért, elkapott a gépszíj :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, jogos, nem is amiatt csinálom én sem, mert valamiből csak meg kell élni, (nem is tudok még sajna belőle... :S), ha csak olyan alapon akarnék dolgozni, akkor elmennék valami áruházi eladónak (na jó nem, nem bírnám azt csinálni.. :D).

      Törlés
  13. Örülök,hogy megírtad a jó és rossz tapasztalataidat.
    Ezek tényleg fontosak és ezeket várja el a vendég,fodrász is. :)
    A bunkó vendégekkel meg ne foglalkozz mindig is voltak +sajnos lesznek is,de nem ér annyit,hogy elküldd őket melegebb éghajlatra.
    Azon nagyon jót mosolyogtam,mikor írtad,hogy egy kislány annyira hálás volt,hogy az ajtóból is integetett még. :)
    Az ilyen pillanatokért érdemes ezt csinálnod!
    Szerintem is nagyon ügyes lehetsz a szakmádban. :)
    Volt sajnos rossz tapasztalatom 1 fodrásznál.
    Ott kezdődött a dolog,hogy kisebb koromtól kezdve ő vágta a hajamat + a családét. Anyunak,bátyámnak még mindig ő csinálja, szeretik meg vannak vele elégedve.
    Egyszer levágta a hajamat nagyon rövidre(ilyen gomba frizura) persze én nem akartam,de hiába mondtam,mert nem én fizettem +Anyuék is mondták,hogy jól fog állni...hát utáltam alig vártam,hogy hosszú legyen.(ez ovis koromban volt)
    Aztán megnőtt,de jó pár évvel később levágattam nyakig érőre + festettem azt szerettem végül visszatértem a hosszabb hajra.
    Itt már megint voltak problémák,mert nem teljesen úgy csinálta ahogy kértem, majdnem leégette a hajszárítóval a fülem többször is előfordult, majdnem bele is vágott...
    Na itt már elegem lett, hiába szóltam neki csinálta ugyanúgy.
    Már ekkor eldöntöttem,hogy másik fodrászom lesz,de a végső döntést az hozta meg,amikor hallottam,hogy beszélget a család többi tagjával és kipofázik engem,kinevet,kiröhög, szid pedig nem volt rá oka ezt úgyis megtette néha,hogy én is ott voltam. Hát akkor beszóltam neki én is többször.

    Az új fodrászom egyben barátnőm is pár éve járok hozzá, nagyon ügyes,jól és gyorsan,jó áron dolgozik, mindig azt kapom,amit szeretnék. :)
    Mindig megbeszéljük,hogy mit szeretnék,jól fog-e állni,szerinte mennyit kell vágni,milyen az állapota a hajamnak és ő is inkább keveset vág aztán ha kell még utólag igazít.
    Mindig óvatosan csinálja és figyelmesen nála soha nem volt ilyen problémám,hogy megégette vagy belevágott majdnem a fülembe + nem is beszél ki soha! Abban is biztos vagyok,hogy nem is lesz vele problémám soha!
    Nagyon jókat beszélgetünk mikor csinálja a hajam, jól elvagyunk.
    Ami még számomra nagyon fontos,hogy kedves,megértő,normális,és jófej legyen és meg tudja csinálni pl. képről akár kinyomtatott akár telefonnal készítettről amit szeretnék.
    Szerencsére a barátnőm ilyen csak jókat tudok elmondani róla. :)
    Soha semmi pénzért nem mennék másik fodrászhoz!!

    Bocsi,hogy hosszú lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őőőő, gondolok valakire, Ő volt az?! :D
      (csak mert velem is volt hasonló eset, amíg oda jártam)
      Viszont ez hogy a család előtt kipofázik meg röhög, bocsi, de erre nincs szebb szó annál, hogy szánalmas... :(

      Az viszont jó, ha a barátnőd személyében leltél fodrászra, így legalább könnyebben megbeszélitek a dolgokat, meg még pletyizni is lehet. :]

      Törlés
  14. Megírtam FB-on kiről írtam le a véleményemet,tapasztalataimat.

    Semmi baj, nyugi én is ilyen véleményen vagyok vele kapcsolatban. :)
    Nem utálok gyűlölök senkit,de ő ezekkel a dolgaival nagyon elcseszte és meg van róla a véleményem.
    Igen szánalmas és undorító dolog,de nem csak család előtt hanem szerintem máshol is csinálta ezt. Most is ,ha jön Anyunak csinálni a haját akkor mindenki mást kibeszél...
    Na mindegy jó volt kiírni magamból ezt a régi dolgot,de egyébként már rég túlléptem és nem érdekel,hogy mit csinál. :)

    Igen én is örülök,hogy megismertem a barátnőmet és,hogy ő a fodrászom. :) Párom által ismerem,mert barátok.
    Jaja hát tényleg mindent megbeszélünk,mert 3 havonta szoktam menni és addigra sok dolog történik általában. :)
    Pletykálni ritkán szoktunk,inkább csak elmeséljük mi van a másikkal. Szerintem egyikőnk sem az a pletykás fajta. Azt tudom,hogy én nem szeretek pletykálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja úgy értettem a pletyizést, hogy kivel mi van :]

      Törlés
  15. Jah okés :)
    Mondjuk szerintem ez nem számít pletyizésnek. :)
    Nem haragudtam ám meg nehogy azt gondold! :)

    VálaszTörlés
  16. Na, ez az amiért én nem dolgoznék szolgáltató iparban, legalábbis nem olyanban, ahol full kontakt van, mert én túl hamar elküldeném a picsába az embereket, aztán hó végén meg főn a fejem, hogy nincs pénz a számlákra... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ha ez megnyugtat nekem az első hónap a tanodában azzal telt, hogy mostam a kezem félóránként, mert hogy mégis csak vadidegen emberekhez nyúlok és én azt nagyon nagyon nagyon rühelltem és rühellem még most is, de hát máshogy hogy vágjam le, ha nem nyúlok hozzá.. :D Eleinte ez volt a legnagyobb nyomorom, aztán meg az, hogy vannak ilyen emberek... De az az egy nyugtat, hogy igazándiból a boltban, a postán, a kertészetben, mindenhol vannak ilyen gyökerek. (Csak ugye a boltosnak nem adhatod elő, hogy nem tetszik, nem akarok fizetni...)

      Törlés
  17. Tartom magam ahhoz, hogy bár ilyen fodrászom lenne :) Bár a legutóbbi próbálkozásom ígéretesnek tűnik!

    VálaszTörlés