2012. május 17., csütörtök

Hajfestés ahogy én szoktam

Sziasztok!

Ma egy kis segítséget szeretnék nyújtani azoknak, akik esetleg most kezdenek el hajat festeni. Elég sokáig festettem magamnak, ami ugye alapból nehezebb, de lássuk be, másnak is és magunknak is könnyebb egy bizonyos szisztéma szerint csinálni.

Itt most arra, hogy milyen festék, milyen oxi, mit mivel nem térnék ki, csak magára a leválasztásra.

1.  Kifésülöm  a hajat:


 2. A homlok közepénél csinálok egy választékot, a homlok vonalától a nyak felé, így két részt kapunk:


3. Fültől fülig ismét ketté osztom. Tehát az egyik fültől a másikig húzok egy egyenes vonalat, előre és hátra fésülöm a hajat, értelemszerűen az arc felé azt a részt, ami arra esik, és a hát felé azt, ami arra:
(ha hosszú a haj, az elejét elcsatolom, hogy ne zavarjon)

4. Így kapunk négy részt, először a hajnövés vonalában, körbe bekenem a festékkel (Piros vonal):


 5. Ezután kapott "kereszt" vonalaiban is bekenem a festékkel:


6. Hátul az egyik oldalt elkezdem, kis vékony leválasztásokkal, az első leválasztás egy kis háromszög lesz:




7. A többi egy-egy vékony csík, ezzel a módszerrel végigmegyek az elkezdett oldalon, majd a másikon is, és ugyanezt megcsinálom az elejével is:



Elöl az oldalánál egy idő után egyre vékonyodik, itt már arra kell csak figyelni, hogy ne kenjük össze a fület :]

Szerintem így nagyon könnyű, átlátható, és kevésbé kócolódik, mintha nagyobb részekkel haladnánk egyszerre, ugyanakkor az egész gyors is.

Remélem tudtam segíteni azért 1-2 embernek, és érthető volt, amennyiben mégsem, szóljatok, és próbálom még érthetőbben elmagyarázni.


Köszönöm a közreműködést Gizinek, a babafejemnek:


Szép napot kívánok Minden kedves Olvasónak!

25 megjegyzés:

  1. Én habállagú hajfestéket használok, pofon egyszerű használni, mint a hajmosásnál a samponozás. :D Palette Perfect Mousse-t használok, imádom! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Palette? Nem Schwarzkopf?
      Utóbbit próbáltam a húgomon, a csokoládé színt használtuk, ehhez képest teljesen fekete, ráadásul foltos lett az eredmény, ami hipergyorsan elkezdett kopni. és bár felvinni egyszerűbb volt, mint egy festéket, a használat maga nem volt egyszerűbb, mert folyt össze-vissza, csepegett. Egy előnye volt: a csempéről nyom nélkül eltűnt... Minden utasítást betartottunk, a hatóidőt is, nem értem, miért lett fekete.

      Törlés
    2. Én már jó ideje nem használok (legalábbis magamnak) bolti festéket, sokkal szebb a hajam, mióta "rendes" festékkel kenem. :]

      Törlés
  2. Jujj. Most ébredtem, még kómás vagyok, amikor meglátta, a bloggerben a bejegyzés első képét, azt hittem szőke lettél :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem-nem :]
      Bár pont ma volt hajfestés, csak nincs nálam a gép most, és gondolom holnapra szépen el is fekszem az egészet, a telefonos képek meg nem a legjobbak.. :(

      Törlés
  3. Én tarkótól haladok felfelé, mindig egy-egy csíkot leválasztva ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az sem rossz megoldás, bár nekem általában így esik kézre, de persze hangulatfüggő, néha rám jön, és vagy úgy csinálom olyankor, amit Te is mondasz, vagy simán kettéválasztom előre és hátra, és onnan csíkokban :]

      Törlés
  4. Na akkor ezt a posztot most megmutatom drága anyumnak, aki nagyon lelkesen festegeti a hajamat (meg az arcom,nyakam,fülem...D:)évek óta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez aranyos volt :D
      Amúgy lehet venni kontúrkrémet, azzal ha bekenitek festés előtt a bőrt a hajnövésen kívül, nem fogja meg a festék.

      Törlés
  5. Én csak hosszában felezem meg, és azon belül választgatom fejtetőtől. Ha végzek egyik oldallal, jön a másik.

    Néha meg keresztbe választom el és az alsó felénél kezdem. Változó. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én úgy magamnak mindig belekavarodtam de másoknak úgy sem nehéz.

      Törlés
  6. :) Annyira k.o. vagyok,hogy egy ideig nem fogtam fe,hogy egy bábún mutatod be:D Kerestem a test többi részét:D De tök jó ötletet adtál,ezek után én is így festek hajat :D( festetek)

    VálaszTörlés
  7. Válaszok
    1. Héééé! Látja ám, aztán ne csodálkozz, ha éjjel a fejed mellett találod az ágyban.. :D
      Ja, ha már itt tartunk, hónapokig nem bírtam aludni úgy, hogy elöl volt és nem takartuk le.. :D
      De már hozzászoktam, és így, hogy nem az asztalon van, ahová pont odalátok, annyira nem parás érzés...

      Törlés
    2. Te hiába nem látod, de ő lát téged és figyel... muhhahha :D

      Törlés
  8. Nagyon készek ezek a próbafejek... de azt észrevettétek, hogy szinte mindegyik kancsal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így van... Mint a barbi babák, meg szerintem minden ilyesmi. Vagy ha nem is kancsal, de olyan szemtengelyferdüléses buta fejű. :D

      Törlés
  9. Épp nemrég festettem be a saját hajam! (éjjel fél 12-kor álltam neki :D) A séma amit leírtál, mások fején alkalmazandó! A saját fejemen esélytelen a dolog főleg, hogy derékig ér a hajam. Ahogy esik úgy puffanik módszerrel csinálom és a végén alaposan összemaszírkálom az egészet, eddig még nem volt hiányos, foltos a festésem soha! :D
    De tényleg így tanultuk és így is a legegyszerűbb! Az én babafejem szimplán Ribanc volt :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, egy bizonyos hossz után magunknak nem megoldható, bár én magamnak is így szoktam, mivel sajna még nincs akkora hajam.. :( :D
      A Ribanc miatt meg gonosz vagy... :D De legalább nagy betűvel... ;D

      Törlés
  10. Én hasonlóan csinálom, csak a hátsórész nekem egyben van, tehát hátul fültől fülig választom. De én előbb elől szoktam a 2 oldalt, mondván az tuti legyen jó, mert a tükörbe csak azt látom :DD
    Bár már több mint egy éve nem volt festve a hajam, de szeretnék megint szőke lenni, csak még nem vettem rá magam :)
    Egyébként a rövid hajamat én úgy festettem anno, mintha samponoztam volna, kesztyű fel, kezembe a festék és kentem, nem sz@roztam :)
    Szerencsére, még soha nem rontottam el !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "mondván az tuti legyen jó, mert a tükörbe csak azt látom :DD" Kész vagy.. :DD

      Mondjuk rövidnél kevesebb az esély, hogy foltos lesz, a hosszút meg magamnak már utálom, mert bár sose lett foltos, de a könyökömig olyan voltam :D
      Így meg legalább egy-két óráig én is "relaxálhatok" :P

      Törlés
  11. Én először elol szoktam elsőzör az egyik majd a másik oldalt aztán a hátsó részt egyben a tarkó felé haladva. De pont a multkor festette párom nővére a haját hátulról elölre "Mert akkor nem szívja meg nagyon elöl a hajtövet a festék." Magamtól eszembe nem jutott volna hátulról elölre haladni. :D
    Az arc befestékezése ellen a testápoló is nagyon jól funcionál. =)
    Ez a babafej nagyon kész. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is emiatt szoktam hátul kezdeni :]
      Gizi most félelmetes, mert a sólámpa mögött van félig, és este ha bekapcsolom, olyan mintha csak fél arca lenne, a másik meg világítana.. :D

      Törlés