2012. május 2., szerda

Égési sérülés esetén

Sziasztok!

A mai téma nem szorosan, de azért valamelyest kapcsolódik a bloghoz. Nem véletlenül írom le ezt, ma szerencsétlenül jártam.
Bekapcsoltam a hajvasalót, amikor végeztem a vendég szárításával, de kérte, hogy ne vasaljam ki, így kinyomtam. Legalábbis azt hittem, de ezek szerint nem nyomtam meg elég erősen a gombot... És persze amikor el akartam tenni, rámarkoltam, 4 ujjam megégett. Aztán persze mit tudtam én az égésről, soha még csak a nap sem égetett meg úgy igazán, gondoltam elég egy kis hideg víz, meg hideg vizes zsepi borogatás gyanánt. 

Aztán egyre jobban fájt és fájt, egy picit meg is szédültem, de ilyen szokott velem lenni, ha fáj a fejem, vagy bármi ilyesmi. Aztán végül el is ájultam, ami még sosem történt velem, szóval ma 2 olyan dolog is megesett, ami eddig még sosem, és nem is akartam kipróbálni. Ez úttal üzenem azoknak, akik azt vallják, hogy az életben mindent ki kell próbálni egyszer, hogy ez HÜLYESÉG!! ;]


Első körben égési sérülésnél hideg folyó víz alá kell rakni (na nem a folyóba, hanem a csapból folyó - haha.. Visszatért a humorérzékem, ez már jó jel :D), természetesen ha egy pici pöttyben ég meg, akkor nem muszáj elmenni a balesetire vele, de mivel nekem azért a 4 ujj már elég nagy felület és a kolléganők is a lelkemre bízták, hogy menjek be, bementem. 
Addig, amíg vártunk, aloe verás géllel kentük be, ami kicsit hűsítette, ezek általában jók addig, amíg nem jutunk el vele az orvoshoz. Mondták azt is, hogy ilyenkor adni szoktak tetanuszt, ez volt a másik ami miatt akartam menni. (Dehogy akartam! Ki szereti a szurit?!...)

Aztán mikor végre sorra kerültem, elmondtam mi történt, az ájulásommal nem is törődtek, de nem nagyon hatott meg ott és akkor, mert a kezem fájt rohadtul, és tuti, hogy amiatt volt.. Kaptam rá Phlogosolos hűtőkötést, bekötözték, aztán persze jött a szuri is, amit már nagyon rég kaptam, de szerencsére nem haltam bele.

Szegény kezem most így néz ki:


Szóval ami a lényeg, égésnél:
- Hideg víz alá tartani
- Ha van a közelben valami krém (semmiképp sem testápoló meg tejföl, hanem ami jó is rá), azzal bekenni, míg odaérünk az orvoshoz
- Ha nagyobb terület, akkor MINDENKÉPP mutassuk meg orvosnak, mert ha szükséges, akkor tetanuszt is adnak, én úgy voltam vele, hogy biztos ami biztos alapon, ez nem árt, elvégre ők elvileg értenek hozzá..
- Ha pedig el is ájulunk, vagy csak érezzük, hogy rosszul vagyunk, próbáljunk meg lehetőleg nem egyedül maradni...

Tehát nem kezdődött valami jól ez a rövidke hét számomra, remélem Nektek kellemesebb napotok volt.
Azt nem mondom, hogy biztos megérdemeltem, de ez egy intő jel volt nekem, hogy higgadjak le, nem kell kapkodni, megvár az elpakolás, inkább szánjak több időt az ilyen dolgokra, nézzem meg inkább kétszer is, hogy biztosan kikapcsoltam-e, stb. Mert a kapkodásnak nem jó a vége.

Azért is írtam meg ezt a bejegyzést, mert magamtól én sem voltam biztos benne, hogy jól tettem-e, hogy hideg víz alá tettem, és hátha másnak így bevésődik, és esetleg pánikolás közben ez beugrik és hasznosítani tudja...

Ettől eltekintve örültem még reggel, mert papucsos idő volt, rövidnacit is akartam venni, de mind leesett rólam, így vettem egyet a turiban, nem akartam minden áron, de nagyon tetszett, ezt majd meg is mutatom Nektek valamelyik nap.

És a másik jó hír mára az volt, hogy Babus facebookos játékának én lettem a nyertese. :]

Ja igen, az egyik kedvenc papucsom, kis masnis-matrózos:
Totál Klaus, nagyon szeretem és kényelmes is!

Ma még sminkeltem reggel, ezt is megmutatom majd, de pár napig nem fogok tudni, remélem hétfőre jobb lesz a kezem, mint új korában, de természetesen addig sem hagylak békén Titeket! :]

Szép napot kívánok Mindenkinek és égésmentes életet! ;]

11 megjegyzés:

  1. Jobbulást a kezdednek!
    Én egyszer a sütőlapon támasztottam meg magam 3 ujjammal, csak épp oda akartam nyúlni anyu mellett valamiért... nagyon durva volt :(
    Kb. egy napig jegeltem az ujjaim, nem aludtam semmit, másnap pedig esküvőre mentünk (nem a sajátomra hála Istennek :D), gondolhatod milyen jól festettem bekötött kézzel :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úú, az is iszonyat, én eddig el sem tudtam képzelni, hogy ennyire tud fájni...
      Azért remélem, a sajátodon nem lesz ilyen gond :]
      apropó, esküvő...tesómék esküvőt megelőző nap úgy összefejeltek, hogy azt hitte, le kell mondani az egészt :D

      Törlés
  2. basszuus:SS h fogsz igy dolgozni?:S jobbulást!

    papucsod télleg édes, honnan van?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. AmericanRetro-s Pankától, dolgozni meg a héten már sehogy :S

      Törlés
  3. Szegénykém.. Jobbulást!
    Én egyszer térdtől bokáig forráztam le magam, (még a combomra is ment) de nagyon durván...
    Tenyérnyi hólyagok lettek rajtam, de én hülye, nem mentem dokihoz, csak 5 nap múlva, mikor már begyulladtak az alatta levő szövetek, izmok..
    Én is tanultam az esetből: ha van valami, AZONNAL doki.

    VálaszTörlés
  4. UI:, ja, és a lényeg, annyira fájt, hogy a forrázás után csak 2 órával később tudtam kimászni a fürdőszobába, hogy hideg vizet engedjek rá...
    Addig csak kínlódtam, meg próbáltam nem ordítani :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :]
      Én mindig halogattam minden doki témát, de már rájöttem, hogy jobb előbb... egyrészt mert akkor még talán tud segíteni, másrészt meg ha később mentem csak, mindig kioktattak, hogy azonnal! :]

      Törlés
  5. Uu Ani ez nagyon durva :(
    En mar gyakorlott egesi serult vagyok, minden testreszemen van heg, de ehhez kepest karcolas. :(

    En mindig jegakkut teszek ra, mindig van lefagyasztva mert mindig szetegek vagy beverem valamim... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én az "apróságokat" csak firsttel befújtam eddig, erre sajna nem volt elég :D
      de jelentem, lezuhiztam egyedül. :]

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Köszönöm! Jajj olyan jól esik ám, hogy ilyen kis édik vagytok!

      Törlés