2012. február 29., szerda

A gél lakkokról

Sziasztok!


Bár nem nagyon vagyok otthon a témában, egy barátnőm kérdezett a gél- lakkokról, és én próbáltam a lehető legjobban utánajárni a témának, és érthetően összeszedni a dolgokat.

Mit kell tudnunk általánosságban a gél- lakkokról?:
-Használata olyan egyszerű, mint egy körömlakké, viszont tartósságát tekintve műköröm-élettartamú. (Kb. 3-4 hét)

- Különösebb szaktudást nem igazán igényel, felvinni olyan, mint egy sima körömlakkot a körömre, és a benne található zselé miatt kb. 3 perc alatt megszárad UV- lámpa alatt.
- Nem kopik le, nem pattog le, csak lenő.
Röviden ennyi, amit általánosságban tudni „kell” róla.

Hogyan használjuk?:
1. A körmök előkészítése (bőr feltolása, bolyhozás, portalanítás)
2. A körmök zsírtalanítása, a tapadás fokozása leoldható bonderrel (tapadást elősegítő anyaggal).
3. A gél-lakkot vékonyan felvisszük lakkozó mozdulatokkal.
4. UV- lámpa alatt megköt 1-2 perc alatt az első réteg.
5. Felviszünk egy vastagabb réteget a tökéletes fedés érdekében.
6. UV- lámpa alatt megköt a 2. réteg is.
7. Hogy még tartósabb legyen, a körmöket vonjuk be egy réteg fényzselével is.
8. UV- lámpa alatt 2-5 perc alatt megköt a fényzselé is, így még tartósabb és csillogóbb lesz.

+1: Díszeket is rögzíthetünk leoldható fényzselével, ezt is fixálni kell.

A lakkzselé eltávolítása:
Kétféleképpen lehet eltávolítani a körömről a gál-lakkokat:
- Az egyik módszerrel csak lereszeled a lakkot reszelővel, bufferrel vagy géppel.

- A másik módszer pedig tipleoldó folyadékkal (90-95 % acetone) történik:
1. Óvatosan átitatjuk a vattát a folyadékkal, a nedves vattát a körmünkre tesszük.
2. Alufóliával becsavarjuk a körmünket, 5-6 percig rajta hagyjuk.
3. Az oldás akkor optimális, ha a lakkzselé felhólyagosodik 5-6 perc után.
4. A körömről toljuk le pálcika segítségével a zselét.
5. Bufferrel polírozzuk a körmeinket.
6. A lakkzselé az eltávolítás után gumi szerű anyaghoz hasonlít. 1-2 csepp bőr olaj ajánlott kiszáradás ellen.




Konkrét árakat ide most nem szeretnék írni, mert 1700-tól egészen 6-7000 forintig lehet kapni, szóval akit érdekel annyira a téma, az úgyis utána tud nézni egy-egy konkrét márka termékeinek.
Beruházni rá nem olcsó, de hosszútávon megtérítheti az árát, hiszen egyszer fizeted ki, több alkalomra, műkörmösnél pedig többször, 1-1 alkalomra.

Én még nem próbáltam, és kicsit óckodok is tőle, de lehet hogy egyszer rászedem magam.


Ti próbáltátok már, esetleg szeretnétek? Mi a véleményetek róla?

Szívesen veszem, ha valaki kiegészíti esetleg ezt a bejegyzést, vagy ha valamit nem jól írtam, szól, mert mondom, nem nagyon vagyok otthon ebben, csak utánaolvastam, és utánakérdeztem.
     Köszönöm a figyelmet, Mindenkinek kellemes estét!

14 megjegyzés:

  1. még sosenem próbáltam, jó lehet de egyrészt 3-4 hét alatt megunnám a körmeim másrészt túl körülményes:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ez a gondom, hogy már 1 hét után tuti meg akarnék tőle válni, és más színt felkenni. :D

      Törlés
  2. be kéne szerezni egy UV lámpát :D

    VálaszTörlés
  3. Azért a géppel nekiesést én elég durvának tartom, ez nem olyan mint a műköröm, hanem egy vékonyabb réteg, aki nem jártas ebben ne próbálja meg, mert pillanatok alatt lekapja az igazi körmöt.. Reszelést, bufferezést is csak nagyon óvatosan, meg a bolyhozást sem szabad túlzásba vinni. Meg ha nem megy túl jól a lakkozás (amit lemosós fülpiszkával ugyan tudunk korrigálni), pl mellékenünk, meg befolyik a köröm széleibe, akkor inkább bízzuk szakemberre, mert onnan az isten sem fogja kiszedni, max ha leoldjuk az egészet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem pl a körmösünk mondta, hogy ő inkább géppel csinálja, mint acetonnal, és direkt nem nekiesést írtam, nyilván valamennyi ügyesség azért kell hozzá, és az embernek csak van annyi esze, hogy nem a húsáig bolyhozza a körmét sem... Remélem legalábbis... :D

      Törlés
  4. Nekem volt ilyenem és tényleg jó dolog DE!, aki szereti az élénk színeket és kicsit gyorsabban nő a körme annak 1 hét után már nagyon csúnyán látszik ,hogy le van nőve. Nekem most 5 napos a körmöm sima lakkal és még egy apró kis lepattogzás sincs rajta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a baj vele, hogy ahogy nő le, csúnya, a sima körömlakkot meg fogod, és lemosod, aztán átkened másmilyenre. :]
      nekem a lila lakk 5. napos, és még semmi baja, meg is lepődtem rajta.. :D

      Törlés
  5. Géppel amatőr csak nekiesni tud... Más dolog ha a körmös x éve használja és tudja hogy kell, mint otthon a kezdő jobb-bal kézzel próbálja nem megfelelő szögből géppel csiszolni... Gondolom nem profi körmösöknek szól a bejegyzés, ezért írtam.

    Én elég sok ilyenről tudok, mikor otthon próbálja lereszelni a műkörmöt és azt is kb a húsáig reszeli, vagy már fájósan vékonyra, szóval van ilyen, nem is kevés :S

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Valahogy idejutottam erre az oldalra, és műkörmösként gondoltam hozzászólok ehhez a bejegyzéshez ha nem gond.
    Csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy otthon a géllakk tényleg nem annyira egyszerű ahogy az látszik. Pénzben sem olyan olcsó, és egy kis tapasztalat is kell hozzá. Kell hozzá egy lámpa ami nem olcsó mulatság, persze ha egyszer már megvan utána sokáig lehet használni. Kell egy használt 180as reszelő vagy egy buffer a bolyhozáshoz, aztán egy zsirtalanító, gombaölő, fertőtlenítő folyadék (kb 2000 ft). Egy tapadásközvetítő (ez is kb 2000). Géllakkból kell egy clear, ami alapnak és fedőnek is használható, bár ez is márkától függ, valahol külön lehet kapni a kettőt. Akkor kell ugye a szín amit szeretnétek. A crystal nailsnek vannak 1800 ftért 4ml-es géllakjai, az már egy jó minőség. (De én most az NSI-be szerettem bele :))
    .A reszelésnél tényleg nem mindegy hogy hogyan szeditek le, géppel nagyon óvatosan kell, már ha van ugye gép, az sem egy olcsó mulatság. Viszont otthoni, meg drogériákban kapható reszelőkkel nagyon nehéz leszedni.
    Ezeken kívül a felkenéssel is lehetnek problémák. Mindenképp kell alapréteg, mert ez védi meg a körmöt a színtől, a besárgulástól, ugyanúgy mint a lakkozásnál. Minden réteget a köröm végén le kell zárni, különben a lakk felválik. Óvatosan vékonyan kell kenni, különben a lámpában beráncosodik. Általában 2 rétegben kell a színt kenni, az első még csíkos, a második már tökéletesen fed, erre jöhet az átlátszó fedő. Gyorsan kell kenni, nem szabad törölgetni, javítgatni mint a lakkot, mert könnyen elmászik. A műkörmöknél használt fényzselét nem szabad rákenni, mert attól betörik, és lepattogzik.

    Azoknak akik 2 naponta megunják a körmük színét, azoknak tényleg nem ajánlott.
    Nekik inkább az uv fedőlakkot tudnám ajánlani, ami tényleg nem ennyire macerás, csak ezt az uv lakkot kell megvenni, bármelyik lakkra rákenhető, és az előzőek közül "csak" az uv lámpát kell megvenni :)

    De én mint körmös inkább azt ajánlom, hogy járjatok körmöshöz :)

    Kicsit hosszúra sikeredett ez a bejegyzés, csak gondoltam ha már írok akkor leírom részletesen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Természetesen nem gond, ezért is utána írtam, hogy bár van műkörmös a munkahelyemen, általában nem mászok a képébe (legalábbis a vendégekébe:D) hogy mit csinál, hogy csinálja, de egyébként múlt héten kipróbáltam, én csináltam a körmös egyik kezén a gél-lakkot, és amennyire izgultam, egyáltalán nem volt vészes, nem mondtam, hogy ne járjanak körmöshöz, és direkt írtam, hogy nem vagyok jártas ilyen szinten a szakmában, ezért bármilyen észrevételt, kiegészítést elfogadok, így köszönöm a hozzászólásod!

      (persze, fodrászként én is azt szoktam mondani, hogy az ember lánya a fodrászhoz járjon, de nem mindenki fogadja meg, onnan meg már az ő "nyomora", nem állt szándékomban senkit buzdítani, hogy 0 tudással otthon barmolja szét a körmeit)

      Törlés
  7. Régóta géllakkozok, pont azt szeretem benne h hetekig ápolt a kezem és nem kell rá folyton időt fordítanom. Nem vagyok műkörmös, mielőtt elkezdtem magamnak csinélni megcsináltattam jó körmössel és körbejrtam a témát neten, h mire is kell figyleni...Tapasztalat, h nem érdemes az alapanyagon spórolni, az spórol majd neked később ha jót veszel! Én Diamondnails készletet vettem, bártan merem ajánlani, szerintem nagyon jó! Összességében nekem csak jó élményem van a géllakkal kapcsolatban, nekem nagyon megéri :D

    VálaszTörlés